Strategia IBM e-Business on Demand

IBM przygotowuje komplet narzędzi do rozwiązywania problemów związanych z komputerami osobistymi. Technologię ThinkVantage stanowią nowe i dostępne już na rynku narzędzia programowo-sprzętowe pomagające użytkownikom obniżyć koszty utrzymania.

Technologie te są podstawą nowej strategii IBM o nazwie "Think", która zmierza do zapewnienia komputerom zdolności automatycznego samodiagnozowania i rozwiązywania problemów.

W skład technologii ThinkVantage wchodzą m.in.:

* IBM RapidRestore PC: zainstalowane w pecetach IBM oprogramowanie umożliwiające odzyskanie danych i ustawień aplikacji po wystąpieniu awarii.

Zobacz również:

* Embedded Security Subsystem: dostępny w wybranych modelach zaawansowany system, składający się zarówno ze sprzętu, jak i oprogramowania, umożliwiający ochronę danych w oparciu o standardy (PKI) .

* System Migration Assistant: narzędzie ułatwiające migrację danych, oprogramowania i konfiguracji ze starych komputerów na nowe.

* Access Connections: narzędzie uwalniające użytkowników od problemów związanych z konfiguracją systemów w zależności od środowiska, w którym pracują.

Narzędzia ThinkVantage zostaną rozszerzone na całą rodzinę urządzeń "Think", których premiery rynkowe zapowiedziano na początek 2003 r. Oferta obejmować będzie nowe komputery osobiste ThinkCentre, nową linię ekranów ThinkVision, akcesoria Think Accessories oraz usługi Think Services.

Strategia "Think" jest zgodna z koncepcją IBM e-business on demand, która wymaga zintegrowanego środowiska informatycznego. Komputery osobiste działające w nowej infrastrukturze mają być uproszczone, bardziej bezpieczne i elastyczne oraz coraz mniej absorbujące pod względem obsługi i utrzymania.

Uzupełnieniem ThinkVantage są nowe technologie powstałe w laboratoriach badawczych IBM. Jedno z tych rozwiązań to Client Recovery and Rescue, które pozwala użytkownikom odzyskiwać dane i kontynuować pracę nawet w momencie awarii dysku twardego.

Innym rozwiązaniem jest Distributed Wireless Security Auditor (DWSA), które pozwala komputerom osobistym współpracującym w jednej sieci wykryć próbę nieautoryzowanego dostępu do sieci bezprzewodowej.

Trzecim narzędziem jest Instant Connections, automatycznie wykrywające rodzaj sieci (bezprzewodowa czy przewodowa) i konfigurujące komputer pod kątem połączeń sieciowych.

IBM planuje wdrożenie niektórych z tych technologii w 2003 r.

IBM RapidRestore PC jest pre-instalowany na większości komputerów osobistych IBM.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200