Środowy Przegląd Prasy

HP prezentuje dwa superkomputery... Najlepsi testerzy rywalizowali na Stadionie Narodowym... Jak firmy IT widzą przyszłość cloud computingu... Niemal 100 gier dostępnych dla polskich graczy w chmurze... Jest szansa na szybszy rozwój płatności mobilnych... Google kupiło firmę produkującą satelity...

COMPUTERWORLD

Superkomputer HP chłodzony wodą

Hewlett-Packard wprowadza na rynek superkomputery Apollo 6000 i Apollo 8000. Ten drugi, wyposażony w serwery kasetowe z intelowskimi procesorami Xeon E5 i przełącznikami InfiniBand, zawiera jednostkę chłodzącą wykorzystującą wodę, pracującą w oparciu o kilka opatentowanych przez HP technologii. To właściwie dwa systemy chłodzące. Pierwszy (któremu HP nadał nazwę "water wall") chłodzi sam rack, odbierając ciepło od instalowanych w nim kasetowych serwerów. Drugi funkcjonuje wewnątrz samych serwerów. Woda krąży tu w miedzianych rurkach podłączonych do podstawek, w których znajdują się układy CPU. Chłodzony powietrzem superkomputer Apollo 6000 ma mniejszą moc obliczeniową od Apollo 8000 i składa się z serwerów zawierających procesory Xeon E3-1200 i karty sieciowe 10GbE FlexibleLOM. HP informuje, że w jednym standardowym rack’u można zainstalować 160 takich serwerów. Źródło: HP prezentuje superkomputery linii Apollo

Mistrzostwa testerów na Stadionie Narodowym

2 i 3 czerwca na Stadionie Narodowym odbyły się Mistrzostwa Polski w Testowaniu Oprogramowania – TestingCup. To unikalna na skalę światową impreza: 68 trzyosobowych drużyn i 27 zawodników indywidualnych zmierzyło się w przygotowanym przez organizatorów zadaniu z testowania – weryfikacji jakości oprogramowania. Specjalnie na tę okazję stworzono aplikację o znaczącej nazwie Mr Buggy. Celem było określenie jakości tego oprogramowania i znalezienie możliwie najwięcej najbardziej krytycznych defektów w ciągu 3 godzin testowania. Nawet twórcy aplikacji byli zaskoczeni pomysłowością i jakością przeprowadzonych testów. Znaleziono dużo więcej defektów niż organizatorzy zakładali, choć do zadania przygotowywali się miesiącami. Jest to kolejne potwierdzenie, że mamy w Polsce jednych z najlepszych testerów. „Cała impreza pokazuje zupełnie nowe oblicze polskiego IT” – twierdzi organizator wydarzenia, Radosław Smilgin. „Nie jesteśmy już jedynie tanią siłą roboczą do prostych zadań. Coraz częściej stajemy się liderami nie tylko pojedynczych czynności projektowych, ale całego złożonego procesu. Do elity dołączają teraz również testerzy z bardzo ciekawym wydarzeniem i rozwijanymi dzięki niemu unikalnymi kompetencjami.” Źródło: Ponad 230 osób stanęło do walki o tytuł najlepszego Testera Oprogramowania

Zobacz również:

  • Podwodne centra danych wchodzą w fazę komercjalizacji
  • Android obchodzi we wrześniu swoje 14 urodziny
  • Matryca OLED w laptopie - ważna innowacja czy zbędny wydatek?

RZECZPOSPOLITA

PMR: Co firmy IT sądzą o cloud computingu

Większość respondentów badania przeprowadzonego przez PMR wśród 300 największych firm IT w Polsce spodziewa się dynamicznego rozwoju rynku cloud computingu. Przede wszystkim w modelu SaaS, który uznawany jest za najbardziej perspektywiczny. W opinii największych firm nadal kluczowym czynnikiem wpływającym na rozwój rynku cloud computingu w Polsce jest poszukiwanie przez firmy oszczędności. Istotnym okazuje się również wzrost mobilnego internetu i rynku aplikacji mobilnych oraz coraz większa ilość przetwarzania danych. Waga bezpieczeństwa, jako czynnika wpływającego na rynek cloud computingu w 2014 r., uległa zmniejszeniu. Jedynie 15 proc. respondentów uznało go za czynnik kluczowy. Rok wcześniej, w analogicznym badaniu, odsetek ten wynosił 23 proc. Jeszcze wyższy w skali spadek zanotowały regulacje prawne, jako czynnik wpływający na rynek cloud computingu. W 2014 r. jedynie 3 proc. respondentów uznało ten czynnik za kluczowy. W 2013 r. odsetek zanotował wartość o 10 punktów proc. wyższą. - Technologia cloud computing nie jest już tylko atrakcyjnym medialnie trendem. - pisze PMR w swoim raporcie opublikowanym po badaniu. - Działania marketingowo-edukacyjne dostawców w coraz większym stopniu przeradzają się w konkretne decyzje biznesowe, które w następstwie odzwierciedlają się w wartości rynku. Coraz większa liczba przedsiębiorstw, zarówno w segmencie MŚP jak i korporacyjnym, jest świadoma korzyści wynikających z zastosowania tej technologii – podaje PMR. Źródło: PMR: Co czeka chmurę w Polsce?

100 gier w chmurze

BoxOff Play to nazwa uruchomionej przez spółki Techland i Oxycom platformy dla fanów gier komputerowych, która zapewnia zryczałtowany, nielimitowany dostęp do blisko 100 gier za ustaloną kwotę. BoxOff Play to innowacyjne rozwiązanie w stosunku do istniejących już serwisów on-line, oferujących gry komputerowe. Polega ono na zastosowaniu subskrypcyjnego rozliczania dostępu do treści. Taki model biznesowy sprawdził się z powodzeniem m.in. w usługach takich jak Spotify czy Netflix, pozwalając użytkownikom cieszyć się dostępem do całej palety kontentu za ustaloną cenę. - Pomysł na przeprowadzenie ewolucji w świecie gier pojawił się w październiku, gdy startowaliśmy ze sklepem BoxOff Store. Podczas rozmów z naszym partnerem, firmą Oxycom, pojawiło się pytanie – dlaczego nie wykorzystać chmury do dystrybucji gier. Mamy nadzieję, że pomysł growej wersji Spotify przypadnie do gustu użytkownikom - mówi Tomasz Gawlikowski, kierownik marketingu wydawnictwa Techland. Źródło: Ruszyła polska platforma dla graczy w chmurze

GAZETA PRAWNA

Duża szansa dla płatności mobilnych

Wiele wskazuje na to, że dojdzie do porozumienia między Pekao i PKO w sprawie płatności mobilnych. Banki, które budują dwa największe systemy, są – jak wynika z nieoficjalnych informacji DGP – bliskie porozumienia, dzięki któremu rozwój płatności za pomocą telefonów komórkowych może nabrać rozpędu. Układ zakłada, że klienci Pekao będą mogli płacić aplikacją PeoPay we wszystkich punktach akceptujących dziś IKO, czyli aplikację dostarczaną przez PKO BP, a osoby posługujące się IKO będą mogły płacić w sklepach przyjmujących dziś jedynie PeoPay. Ponadto Pekao i PKO zamierzają zunifikować sposób komunikacji między urządzeniami mobilnymi a terminalami w sklepach stacjonarnych. Dla klientów obu banków oznacza to, że w krótkim czasie liczba miejsc, w których mogą zapłacić mobilnie, niemal się podwoi. Obecnie osoby posługujące się IKO mogą zapłacić w 70 tys. sklepów stacjonarnych. Z kolei użytkownicy PeoPay mają do dyspozycji ok. 48 tys. sklepów, w tym ok. 2,5 tys. placówek sieci Biedronka. Zdaniem ekspertów zbliżenie na linii Pekao – PKO BP to bardzo dobra wiadomość dla rozwoju rynku. – To porozumienie zwiększa szanse na upowszechnienie się płatności mobilnych w Polsce. Warunkiem jest jednak, by ewentualny sojusz był otwarty na innych graczy, którzy chcieliby do niego wejść – uważa Robert Łaniewski, prezes Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego. Źródło: Płatności mobilne: Sojusz PKO BP i Pekao. Będzie łatwiej płacić komórką

PULS BIZNESU

Google ma już satelity

Za 500 mln USD Google kupił producenta satelitów, firmę Skybox Imaging – poinformowała agencja AP. Koncern z Mountain View ma nadzieję, że dzięki transakcji będzie mógł wysłać w kosmos własną flotę satelitów, które będą dostarczały zdjęcia z trudno dostępnych zakątków Ziemi. Oznacza to, że jakość aktualność satelitarnych map Google znacznie się poprawią. Google chce też zbudować satelity, dzięki którym będzie mógł zwiększyć dostępność Internetu szczególnie w miejscach, w których dziś dostęp do niego jest jeszcze niemożliwy. Źródło: Google inwestuje 0,5 mld USD w producenta satelitów

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200