Rusza CEBIT 2010 w Hanowerze

Hasło przewodnie tegorocznego CeBIT-u, który zaczyna się 2 marca to 'Connected Worlds' ukute zostało przez największe firmy z branży teleinformatycznej oraz niemieckie stowarzyszenie BITKOM, stały partner tych targów. W tym roku krajem partnerskim jest Hiszpania (rok temu był to stan Kalifornia).

Hasło to odnosi się do niezwykle dynamicznie przebiegającego procesu globalizacji - poszczególne rynki łączą się w ogólnoświatową platformę, a technologie od różnych dostawców stają się kompatybilne. Świat biznesu i nowych technologii to dziś globalna sieć połączeń. "Connected Worlds“ przewijać się będzie we wszystkich obszarach tematycznych targów - od sprzętu, poprzez urządzenia mobilne i rozwiązania sieciowe, po elektronikę użytkową.

Na Cebicie gra muzyka z Internetu

Wystawcy z Polski na CeBIT 2010

Firmy z Polski co roku wystawiają się na hanowerskich targach. Jest to jednak skromna, licząca ok. 20 firm reprezentacja naszego kraju.

W tym roku łączna powierzchnia wystawiennicza zajmowana przez polskie firmy wynosi 383 metry kw. W Hanowerze prezentować się będą Apollo Electronics, Bilander; BKT Elektronik, Miasto Poznań, Cyclad, Exatel, Gdynia Innovation Centre, IVO Software, Madkom, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego, Master Telecom, MPicoSys Embedded Pico Systems, Myphone, Netpioneer, NetSprint.pl, Enan, Phonedecor, Platinet, Sox, TeleMobile Electronics, Wielkopolska ICT Cluster, Ambasada RP oraz Comarch.

W środę (3 marca) wizytę na targach ma złożyć Waldemar Pawlak, wicepremier, minister gospodarki. Na stoisku Exatela ma spotkać się z innymi wystawcami z Polski.

Jak twierdzą organizatorzy, na żadne dotąd targi CeBIT nie zaplanowano tak wielu nowości, co na tegoroczną ich edycję. Jedną z nich są targi muzyczne "CeBIT Sounds!“. Koncepcja imprezy łączy w sobie spotkanie branżowe, panel dyskusyjny i festiwal muzyczny. Pod jednym dachem spotkają się tu przedstawiciele branży IT i reprezentanci przemysłu fonograficznego. Dyskutować będą o przyszłości rynku muzycznego i wypracowywać wspólne strategie pozwalające wykorzystać efekt synergii. Ikony branży muzycznej opowiedzą o najnowszych trendach w cyfrowej obróbce dźwięku i nowych kanałach dystrybucji utworów muzycznych. W samym centrum targów "CeBIT Sounds!“ znajduje się duża scena.

Zobacz również:

  • Wyjaśniamy czym jest SD-WAN i jakie są zalety tego rozwiązania

Forum usług szerokopasmowych "BITKOM Broadband Word" poświęcone będzie coraz szybszym łączom internetowym. Na ponad 2000 m2 hali 12 przedsiębiorstwa z różnych krajów zaprezentują rozwiązania umożliwiające szybki dostęp do zasobów sieciowych. Wystawa uzupełniona zostanie o wykłady, pokazy i prezentacje najlepszych praktyk biznesowych. "Broadband World“ będzie forum spotkań i rozmów dla producentów sprzętu i oprogramowania, dostawców usług, organizacji branżowych, inżynierów zajmujących się planowaniem sieci, przedstawicieli świata polityki oraz użytkowników rozwiązań szerokopasmowych.

Webciety Area: społeczeństwo informacyjne

Branża internetowa umacnia obecność na targach CeBIT 2010. Różne oblicza cyfryzacji i biznesu sieciowego zaprezentowane zostaną w hali 6. Ważnym miejscem spotkań będzie tam z pewnością "Webciety Area" - obszar, którego przypominający plaster miodu kształt ma symbolizować sieć internetową. Prócz start-upów, ofertę w ramach Webciety zaprezentują też międzynarodowe koncerny i liderzy rynku. Tuż obok "Webciety Area" znajdzie się obszar "Internet & Mobile Solutions", w którym pokazane zostaną najnowsze osiągnięcia w zakresie technologii internetowych i mobilnych.

W ramach szeroko pojętej tematyki produktów i usług dla społeczeństwa informacyjnego wydzielone będą trzy obszary tematyczne: Digital Media Solutions - Rozwiązania dla mediów elektronicznych, Web Based Solutions - Rozwiązania sieciowe oraz Content Management - Zarządzanie treścią. O najważniejszych trendach i kierunkach rozwoju Internetu goście targów będą mogli posłuchać w ramach prezentacji i dyskusji prowadzonych na specjalnej scenie zlokalizowanej w obszarze Webciety. W centrum uwagi znajdą się takie tematy, jak telewizja internetowa, handel elektroniczny i zarządzanie treścią portali.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200