Roblox uruchomi reklamy 3D w przyszłym roku

Producent gier Roblox poinformował o planach uruchomienia reklam 3D na swojej platformie w przyszłym roku. To przejaw prób dywersyfikacji strumienia przychodów poza zakupy w grze.

JESHOOTS.COM / Unsplash

Będzie testować reklamy z deweloperami i garstką reklamodawców do końca tego roku, poinformował Roblox na swojej dorocznej konferencji deweloperów.

Kalifornijska firma jest znana m.in. z gier „Jailbreak” czy „MeepCity”. Reklama 3D, lepiej znana jako „reklama immersyjna”, będzie docierać jedynie do odbiorców powyżej 13 roku życia, informuje Roblox. Całą branżę gier dotknęła recesja, ponieważ dotknięci m.in. inflacją gracze zaczęli ograniczać wydatki na przyjemności, czyli gry. Aby podtrzymać i ożywić słabnący popyt, Roblox podwoił swoje wysiłki na rzecz „metaverse”, wirtualnej przestrzeni, w której gracze mogą robić wszystko, od spędzania czasu i rozmawiania na czacie, po robienie zakupów i chodzenie na koncerty.

Zobacz również:

  • Spotify sprzymierzyło się z Robloxem
  • Apple będzie budować własną platformę „metaverse”

Obecnie Roblox generuje większość swoich przychodów z wirtualnej waluty „Robux”, którą dzieci wykorzystują do ulepszania swoich awatarów w grze poprzez kupowanie przedmiotów w grze, takich jak akcesoria lub zwierzęta.

Źródło: Reuters

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200