Rewolucja online

Dla porównania, wcześniej - w zależności od doświadczenia agenta - proces trwał od kilku do kilkunastu minut. Najbardziej czasochłonnym elementem było oczywiście ręczne wprowadzanie danych. Portal Generali i jego funkcjonalności dodatkowe zostały przez rynek przyjęte bardzo dobrze, najbardziej zadowolone są multiagencje, które sprzedają polisy różnych ubezpieczycieli i bardzo dobrze widzą różnice.

Portal to także narzędzie do komunikacji z siecią sprzedaży. Jest dziś aplikacją strategiczną. Przyniósł również ogromne oszczędności w zużyciu papieru. Obecnie 80% transakcji odbywa się drogą elektroniczną. To jeden z elementów celu Generali, które chce być paperless company - organizacją wydajną, ale dbającą również o środowisko. Ten cel realizuje poprzez elektronizację procesów biznesowych. W ten sposób skrócono np. czas realizacji wybranych procesów, zoptymalizowano proces dystrybucji dokumentów (poprzez centralizację skanowania i indeksowania), zmniejszone zostały koszty wynajmu i materiałów eksploatacyjnych urządzeń skanujących, scentralizowano obsługę i zarządzanie procesami oraz wprowadzono monitorowanie zarządcze w ramach zadań związanych z wybranymi procesami biznesowymi. Umożliwia to dynamiczne zarządzanie zadaniami pracowników.

80%

transakcji Grupy Generali odbywa się dziś drogą elektroniczną, to m.in. efekt wykorzystania portalu do komunikacji z siecią sprzedaży.

Równolegle z pracami nad portalem, dział IT rozpoczął pracę nad przebudową infrastruktury IT, w taki sposób, aby sprostała ona wymaganiom planowanych systemów na wiele lat w przód. Prace objęły przygotowanie infrastruktury centrów przetwarzania danych, stworzenie i wdrożenie platformy wirtualizacyjnej, konsolidację zasobów dyskowych, wytyczenie zaleceń dla zarządzania cyklem życia informacji, stworzenie redundantnej platformy publikowania aplikacji w sieci Internet, czy stworzenie wydajnej, wysoko dostępnej platformy bazodanowej w oparciu o technologię Oracle Grid. "Realizacja tego projektu pozwoliła na przygotowanie platformy dla obecnie tworzonych aplikacji, jak i tych, które powstaną w przyszłości. Dzięki standaryzacji architektury, znacznie skrócony został czas realizacji potrzeb biznesu" - mówi Przemysław Pietrzyk, CIO Grupy Generali.

W efekcie nastąpiło skrócenie czasu dostarczania nowych środowisk aplikacyjnych z kilku tygodni do kilkunastu godzin. Ograniczono koszty serwisu poprzez zmniejszenie liczby serwerów fizycznych. Znacznie ograniczono koszty licencji oprogramowania systemowego, poprzez wykorzystanie aplikacji open source - głównie serwerów aplikacyjnych: JBoss, Tomcat. "Oprogramowanie open source otworzyło nam drogę do skalowalności rozwiązań portalowych, pozyskiwania kompetencji oraz zmniejszenia pracochłonności w rozwoju systemów. W planach mamy kolejne implementacje, które mają skutkować zmniejszeniem kosztów operacyjnych" - mówi Przemysław Pietrzyk.

Korzyści z prac nad infrastrukturą to także ograniczenie o połowę kosztów administracji platformami oraz zużycia energii elektrycznej i emisji CO2. Systemy czekające w kolejce do wdrożenia to m.in. BPM, SOA. "To co już udało się nam zrealizować wpisuje się w konwencję prywatnej chmury, np. standaryzacja, narzędzia administracyjne, elastyczne dostarczenie, szybkość zmian, a nie ich unikanie" - dodaje CIO Generali Polska.


TOP 200