Raport firmy Polycom ujawnia bolączki systemów wideokonferencyjnych

Firma Polycom (będąca częścią Plantronics) opublikowała raport „Streamlined Video Conferencing Strategy Drives Business Results”, który rzuca nowe światło na problemy z jakimi borykają się przedsiębiorstwa komunikujące się z partnerami oraz z klientami za pośrednictwem systemów wideokonferencyjnych.

Badania wykazały, że przedsiębiorstwa korzystają z coraz większej liczby systemów i urządzeń wideokonferencyjnych, co może utrudniać pracę zarówno uczestnikom konferencji, jak i informatykom. I tak z raportu – który na zlecenie firmy Polycom przeprowadziła w tym miesiącu agencja badawcza Forrester Consulting - dowiadujemy się, że 84% przedsiębiorstw używa co najmniej dwóch chmurowych aplikacji do wideokonferencji, jednak brak im jest rozwiązania do spójnego zarządzania nimi.

Równie ciekawe są kolejne informacje zawarte w raporcie. Świadczą one np. o tym, że popyt na systemy wideokonferencyjne ciągle rośnie. Okazuje się 74% ankietowanych firm stwierdza znaczny wzrost liczby wideokonferencji w ciągu ostatnich dwóch lat, a 84% korzysta z co najmniej dwóch rozwiązań wideokonferencyjnych opartych na chmurze. 78% respondentów ma w swoich salach konferencyjnych co najmniej dwa terminale wideokonferencyjne.

Zobacz również:

Większość firm korzysta z chmurowych aplikacji wideo i terminali wideokonferencyjnych różnych producentów. I tu pojawia się problem. Zarządzanie takimi środowiskami staje się coraz trudniejsze. Niemal wszyscy uczestnicy badania (bo 96%) już teraz stwierdzają problemy z zarządzaniem swoimi systemami wideokonferencyjnymi. Informatycy muszą zarządzać siecią obejmującą zróżnicowane technologie, a użytkownicy mają trudności z obsługą urządzeń.

Polycom twierdzi, że ma narzędzia, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom użytkowników. Są to rozwiązania linii Polycom Trio, które umożliwiają korzystanie z wielu chmurowych rozwiązań wideokonferencyjnych w ujednolicony sposób. Firma Polycom poinformowała ostatnio, że do listy chmurowych systemów wideo obsługiwanych przez Polycom Trio, takich jak Zoom, Microsoft, BlueJeans i Videxio, dołączy Cisco WebEx.

Polycom Trio wspiera funkcję rejestracji hybrydowej, dlatego umożliwia przełączanie się między systemami różnych dostawców usług telefonii internetowej, a także korzystanie ze starszych platform sterowania połączeniami i coraz szerszego zestawu chmurowych usług wideokonferencyjnych. Dzięki temu firma nie jest już zmuszona do używania produktów jednego dostawcy.

Pełny tekst raportu z badań przeprowadzonych przez firmę Forrester można znaleźć tutaj.

Źródło: ITBC