Powrót na ziemię
- 23.02.2006, godz. 15:34
Brytyjscy szefowie powinni spędzać więcej czasu w biurze, poznając swoich pracowników, zamiast przesiadywać godzinami na zebraniach zarządu - wynika z badania firmy Rightcoutts.
Niemal jedna czwarta z ankietowanych członków zarządu nie zna nazwisk swoich pracowników, nawet w średnich i małych firmach. Pracownicy również twierdzą, że ich przełożeni nie mają pojęcia kim są. Połowa ankietowanych pracowników żyje w przekonaniu, że szef nawet nie wie o ich istnieniu.
Takie poczucie anonimowości może spowalniać rozwój firmy i ograniczać motywację pracowników. Badanie pokazuje wyraźnie, że w miejscu pracy między liderami i szeregowymi pracownikami dramatycznie brakuje kontaktu.
Zobacz również:
- LinkedIn niczym TikTok? Portal testuje nowe formaty
- Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
Niemal 60% ankietowanych pracowników uważa, że ich motywacja i lojalność wzrosły by, gdyby mieli lepsze relacje z szefami.