Polka w finale konkursu Global Impact

Do pierwszego w Europie Środkowo-Wschodniej konkurs Global Impact przesłano 54 zgłoszenia z 8 krajów. W finałowej szóstce znalazła się Agnieszka Gaczkowska, która zaprezentowała internetową usługę umożliwiająca lokalizację zbędnych leków i ostrzeganie o braku medykamentów.

Konkurs Global Impact organizowany jest przez uczelnię Singularity University, wspierany przez takie firmy jak Autodesk, Cisco, GE Healthcare, PortfoLion. Organizatorzy szukają innowacyjnych pomysłów, które w ciągu 3 lat będą mogły podnieść jakość życia miliona ludzi dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Na konkurs przesłano 54 zgłoszenia z 8 krajów, a ich autorzy zajęli się m.in. kwestiami z dziedziny ochrony zdrowia, edukacji i bezpieczeństwa. Spośród zgłoszonych projektów jury wyłoniło sześć najlepszych propozycji, których twórcy pochodzą z Bułgarii, Czech, Polski i Węgier.

Projekty finalistów:

-Agnieszka Gaczkowska, Polska: Marnotrawstwo leków — internetowa usługa umożliwiająca lokalizację zbędnych leków i ostrzeganie o braku medykamentów

Zobacz również:

  • Majowa konferencja Apple może być ważniejsza niż oczekujemy

-Tamás Haidegger, Węgry: Higiena rąk z myślą o czystszej planecie — innowacyjna edukacja i obiektywna kontrola higieny osobistej

-Vaclav Plevka, Czechy: Unikanie zatorów drogowych w celu zapewnienia ciągłości funkcjonowania aglomeracji miejskich

-Bogdana Rakova, Bułgaria: LIVEstat — zdrowe zakupy przez telefon

-Dániel Rátai, Węgry: Leonar3Do — narzędzia zmieniające edukację, nauczanie i proces samodzielnego uczenia się przez całe życie dzięki wirtualnej rzeczywistości

-Priszcilla Várnagy, Węgry: Be-novative — kreatywne pokonywanie wyzwań życiowych

Finaliści prezentują swoje projekty przed międzynarodowym jury, w którego skład wejdą członkowie kadry Singularity University, a także przedstawiciele firm Cisco i GE Healthcare. Zwycięzca weźmie udział w letnim kursie podyplomowym na Singularity University i otrzyma wybrane przez siebie oprogramowanie Autodesk.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200