Pokolenie Z chce pracować w cyfrowym środowisku

Dla pokolenia Z praca w środowisku cyfrowym to przyszłość. I warto dodać, że jest to zdecydowanie coś więcej niż tylko korzystanie z narzędzi takich jak Teams czy Slack.

Pokolenie Z chce cyfryzacji miejsc pracy / Fot. Israel Andrade, Unsplash.com

Pokolenie Z chce cyfryzacji miejsc pracy / Fot. Israel Andrade, Unsplash.com

Z badań firmy SD Worx wynika, że młodsi pracownicy są niezadowoleni z przestarzałych konfiguracji biurowych i wzywają do cyfrowej transformacji miejsc pracy. Wraz ze wzrostem liczby ofert na pracę hybrydową i zdalną, wiele firm podjęło wyzwanie i dostarcza pracownikom odpowiedni sprzęt i oprogramowanie do wykonywania zadań w dowolnym miejscu. Mowa tutaj o narzędziach do współpracy online, jak Slack, czy też do wideokonferencji, jak Zoom czy Google Meet.

Sprawdź: Generator PESEL

Zobacz również:

  • W miarę wzrostu popularności pracy zdalnej, zmieniają się relacje pracowników z ich miejscami pracy

SD Worx przekonuje jednak, że dla pokolenia Z uwagi wymagają również zaniedbywane, zakulisowe procesy. Z raportu wynika, że ponad połowa (54%) pracowników pokolenia Z poszukuje "lepszej cyfryzacji procesów i rozwiązań HR w miejscu pracy".

Autorzy badania informują, że chodzi o "ostry nacisk na rozwiązania cyfrowe, które zapewniają usprawnienia, i które kojarzą się pracownikom z wygodą i szybkością". Przez takie usprawnienia cyfrowe firma rozumie np. cyfrowe rozwiązania do rezerwacji urlopów i składania wniosków o nieobecności, spersonalizowane sesje onboardingowe po zatrudnieniu, jak również lepsze, dopracowane cyfrowo procesy ewaluacji rocznej.

SD Worx dodaje, że już teraz 53% europejskich firm zainwestowało w cyfrowe procesy HR - tak wynika z badania zrealizowanego w Europie na ponad 4000 przedsiębiorstwach.

Zobacz: Protonmail

Pokolenie Z chce również digitalizacji rozwiązań z zakresu opieki zdrowotnej i well-being (dobrego samopoczucia). To coraz ważniejsze dla młodszych pracowników i ma duże znaczenie w celu zatrzymania personelu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200