Pełna integracja

Udane małżeństwo

W rozwoju systemów IT strategicznym partnerem Hestii od wielu lat pozostaje Atena Usługi Informatyczne i Finansowe sp. z o.o. (jej dziełem jest m.in. wspomniany system Partenon i moduł Jazon). W jaki sposób utrzymać poprawne relacje z takim dostawcą przez tak długi czas? Dostawca może przecież poczuć się zbyt pewny siebie, wiedząc, że klient coraz bardziej uzależniony jest od jego produktów i usług.

"Najważniejsze jest, by obie strony miały poczucie dobra wspólnego. Oczywiście liczy się także zaufanie i - co istotne - wyrozumiałość obu stron" - uważa Marek Łajkowski. Wszystkie projekty zarządzane są przez "pary menedżerów projektów" - przedstawiciela Hestii i Ateny. "To jest trochę tak jak z małżeństwem. Są takie, które są udają, a wszyscy wokół... się temu dziwią" - mówi Marek Łajkowski.

Atena prowadzi dedykowany help desk dla Grupy Ergo Hestia. Na pomoc ze strony Ateny może liczyć każdy użytkownik systemów informatycznych, zarówno z wykorzystaniem poczty elektronicznej, jak i telefonu.

Ponadto w Grupie Ergo Hestia działa 80-osobowa odrębna spółka Hestia Kontakt, realizująca funkcje contact center w zakresie komunikacji telefonicznej, internetowej i pocztowej na rzecz wszystkich klientów oraz agentów spółek Grupy Ergo Hestia. Wsparcie podczas pracy z systemem informatycznym w razie potrzeby jest dzięki temu udzielane także klientom i współpracującym z Grupą agentom.

<hr size=1 noshade>Aplikacja dla agenta

Blisko 90% agentów współpracujących z Hestią korzysta z aplikacji Pegaz. Ten produkt autorstwa Ateny pozwala na bezpośrednie wystawianie polis ubezpieczeniowych (agent wprowadza potrzebne dane, zaś program przygotowuje polisę zgodnie z aktualnymi warunkami finansowymi - aktualizacja tych danych odbywa się drogą elektroniczną z centralnego serwera Hestii). Polisa zostaje wydrukowana i po podpisaniu jej przez klienta agent może wysłać dane o zawartej polisie .

Pełna integracja

Marcin Kusznier, Ergo Hestia

"Od zawarcia polisy do zaksięgowania jej w systemie głównym Hestii może upłynąć kilkanaście minut. To bardzo dobry wynik" - mówi Marcin Kusznier, kierownik Działu Rozwoju Systemów Sprzedaży w STU Ergo Hestia SA. Tym samym Hestia rozwiązała problem automatycznego pozyskania informacji o zawartych polisach do systemu, z czym muszą się często borykać towarzystwa ubezpieczeniowe. Co więcej, zawarte w elektronicznym formularzu liczne elementy walidacyjne eliminują większość błędów typowych przy ręcznym wypisywaniu polis (przy ręcznym określaniu wysokości składki sięgają 10% - w skali dużej firmy są to kwoty ogromne). "W ten sposób otrzymujemy dane dobrej jakości już na samym wejściu do systemu. Oszczędności płynące z tego tytułu są trudne do przecenienia" - twierdzi Marcin Kusznier. Było to możliwe dzięki specyfice działania Hestii. Firma ta bowiem prowadzi spójną politykę centralnego ustalania warunków ubezpieczeń, podczas gdy w innych towarzystwach autonomia oddziałów regionalnych często jest znacznie większa.

"Nie udałoby się nam wdrożenie tego rozwiązania, gdybyśmy nie nastawili się od początku na uwzględnianie uwag dotyczących oprogramowania płynących ze strony agentów. Nie zadekretowaliśmy, że mają używać tego oprogramowania - prezentując produkt staraliśmy się raczej wsłuchiwać w ich potrzeby, sugestie i pomysły" - mówi Marcin Kusznier. Program ma być bowiem nie tylko interfejsem do systemów Hestii, lecz również efektywnym pakietem wspomagającym pracę agenta. Kiedy w Hestii skończy się migracja Pegaza do platformy Microsoft .Net, transfer danych będzie obustronny - agenci będą mogli pobierać zestawienia i informacje o charakterze analitycznym.


TOP 200