Pełna integracja
- Przemysław Gamdzyk,
- 15.11.2004
Udane małżeństwo
W rozwoju systemów IT strategicznym partnerem Hestii od wielu lat pozostaje Atena Usługi Informatyczne i Finansowe sp. z o.o. (jej dziełem jest m.in. wspomniany system Partenon i moduł Jazon). W jaki sposób utrzymać poprawne relacje z takim dostawcą przez tak długi czas? Dostawca może przecież poczuć się zbyt pewny siebie, wiedząc, że klient coraz bardziej uzależniony jest od jego produktów i usług.
"Najważniejsze jest, by obie strony miały poczucie dobra wspólnego. Oczywiście liczy się także zaufanie i - co istotne - wyrozumiałość obu stron" - uważa Marek Łajkowski. Wszystkie projekty zarządzane są przez "pary menedżerów projektów" - przedstawiciela Hestii i Ateny. "To jest trochę tak jak z małżeństwem. Są takie, które są udają, a wszyscy wokół... się temu dziwią" - mówi Marek Łajkowski.
Atena prowadzi dedykowany help desk dla Grupy Ergo Hestia. Na pomoc ze strony Ateny może liczyć każdy użytkownik systemów informatycznych, zarówno z wykorzystaniem poczty elektronicznej, jak i telefonu.
Ponadto w Grupie Ergo Hestia działa 80-osobowa odrębna spółka Hestia Kontakt, realizująca funkcje contact center w zakresie komunikacji telefonicznej, internetowej i pocztowej na rzecz wszystkich klientów oraz agentów spółek Grupy Ergo Hestia. Wsparcie podczas pracy z systemem informatycznym w razie potrzeby jest dzięki temu udzielane także klientom i współpracującym z Grupą agentom.
<hr size=1 noshade>Aplikacja dla agenta
Blisko 90% agentów współpracujących z Hestią korzysta z aplikacji Pegaz. Ten produkt autorstwa Ateny pozwala na bezpośrednie wystawianie polis ubezpieczeniowych (agent wprowadza potrzebne dane, zaś program przygotowuje polisę zgodnie z aktualnymi warunkami finansowymi - aktualizacja tych danych odbywa się drogą elektroniczną z centralnego serwera Hestii). Polisa zostaje wydrukowana i po podpisaniu jej przez klienta agent może wysłać dane o zawartej polisie .
"Nie udałoby się nam wdrożenie tego rozwiązania, gdybyśmy nie nastawili się od początku na uwzględnianie uwag dotyczących oprogramowania płynących ze strony agentów. Nie zadekretowaliśmy, że mają używać tego oprogramowania - prezentując produkt staraliśmy się raczej wsłuchiwać w ich potrzeby, sugestie i pomysły" - mówi Marcin Kusznier. Program ma być bowiem nie tylko interfejsem do systemów Hestii, lecz również efektywnym pakietem wspomagającym pracę agenta. Kiedy w Hestii skończy się migracja Pegaza do platformy Microsoft .Net, transfer danych będzie obustronny - agenci będą mogli pobierać zestawienia i informacje o charakterze analitycznym.