Oracle: większa sprzedaż aplikacji

W trzecim kwartale obrachunkowym Oracle zarobiło 42 proc. więcej niż przed rokiem. Zysk spółki sięgnął 765 mln USD. Przychody wzrosły o 14 proc. do 3,5 mld USD.

Sprzedaż oprogramowania wzrosła o 16 proc. do 2,9 mld USD. Wartość nowych licencji wyniosła 1,09 mld USD - w tym sprzedaż baz danych 827 mln USD i aplikacji biznesowych 269 mln USD. Sprzedaż aktualizacji licencji i serwis produktów wyniosła 1,8 mld USD. Wartość sprzedanych usług sięgnęła 0,6 mld USD.

Kwartalne wyniki wskazują, że zakończone niedawno przejęcia PeopleSoft czy Siebel Systems przynoszą efekty w postaci wzrostu sprzedaży licencji na aplikacje biznesowe. Dynamiką na poziomie kilku procent charakteryzuje się sprzedaż baz danych i oprogramowania middleware.

Podczas ogłoszenia wyników finansowych, Charles Phillips podkreślił, że spółka sprzedała w Europie o 100 proc. więcej nowych licencji niż przed rokiem. Stary Kontynent to bastion SAP-u, głównego rywala firmy.

Jak informowaliśmy wcześniej, Oracle intensywnie poszukuje partnerów poprzez nowy program partnerski QuickStart Plus nie tylko w Europie, ale w całym regionie EMEA. Zamierza także aktywniej działać w sektorze MSP w regionie Europy Centralnej i Wschodniej.

W chwili odpoczynku od dużych zakupów Oracle zainteresował się także rynkiem open source i podjął decyzję o przejęciu spółki Sleepycat Software - amerykańskiego dostawcy serwerów baz danych. Więcej: Oracle: milionowe inwestycje w open source?

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200