Optymalizacja na czas po...
- Adam Jadczak,
- 16.06.2009
Na końcu zaś przenosił wyniki zapytań do systemu obsługującego wnioski i dopiero wówczas wprowadzał swoją decyzję. Po wdrożeniu procesu w systemie BPM, ten sam analityk pobiera tylko zadanie wykonania oceny wniosku z kolejki w systemie, a następnie otrzymuje wszystkie - pobrane wcześniej automatycznie z innych aplikacji - dane potrzebne do podjęcia decyzji wraz z ich wstępną interpretacją. Jemu pozostaje jedynie wprowadzenie wyniku swojej oceny, zgodnie z uzyskanymi informacjami i swoją wiedzą.
Krzysztof Wykręt, Business Information Solutions Manager w firmie farmaceutycznej Sanofi-Aventis Polska
Organizacja procesowa
Wdrożenie rozwiązań BPM niekiedy wpływa także na szereg zmian organizacyjnych, zmieniają się bowiem wyniki, jakie organizacje osiągają w procesach, przesuwa się ich środek ciężkości. Związane jest to z tym, że średnio procesy trwają krócej, poprzez automatyzację wybranych czynności, a dzięki zmianie zaangażowania pracowników merytorycznych, wzrasta jakość przetwarzania informacji. Jest to też punkt wyjścia do dalszych zmian i optymalizacji, które są immanentną cechą samych procesów. Architektura systemu ułatwia zaś ich wprowadzanie, a to przekłada się na elastyczniejsze działanie całej organizacji. Co jest tym bardziej ważne w obecnych, pełnych niepewności czasach.