Office 365 Microsoftu czy Google Apps dla Firm?
- Antoni Steliński,
- 23.11.2011, godz. 09:00
Niezawodność i pomoc techniczna
Obie usługi zaliczyły już zbliżoną liczbę poważnych awarii, w wyniku których użytkownicy zostali odcięci od swoich aplikacji. Zarówno Google, jak i Microsoft oferują specjalne strony, na których śledzić można jakość i dostępność ich oprogramowania - aczkolwiek Microsoft zaliczył już przynajmniej jedną awarię, w wyniku której "padł" również ten serwis (co więcej, ów serwis dostępny jest jedynie dla zarejestrowanych administratorów Office 365).
Zobacz też: Top trendy IT 2012 według Gartnera
Zobacz również:
- Najlepsze bezpłatne alternatywy dla pakietu Microsoft (Office) 365
- Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24
Jeśli chodzi o pomoc techniczną, to do niedawna Microsoft zdecydowanie górował - firma oferuje stałą infolinię, za pośrednictwem której można było rozwiązać większość problemów. W przypadku usługi Google "support" było ograniczony do najpoważniejszych problemów (tylko z takimi można się było zgłaszać do pomocy technicznej). Ale od kilkunastu dni sytuacja się zmieniła - wsparcie techniczne Google dostępne jest 24h/7, dla każdej sprawy związanej z Google Apps.
Dodatki
Zarówno Google, jak i Microsoft zapewniają, że ich usługi mają bogaty ekosystemem dodatków i usług uzupełniających. Co ciekawe, obie firmy jako główny atut swojego ekosystemu wskazują to samo - większą dojrzałość swojego rozwiązania (Microsoft zachwala liczne dodatki tworzone z myślą o wcześniejszych wersjach MS Office i kompatybilne z Office 365, zaś Google - bogaty zbiór oprogramowania dodatkowego, rozwijany od dawna w ramach Google Apps Marketplace).
Ceny
W przypadku Microsoftu koszty korzystania z Office 365 wahają się od 6 do 27 USD za miesiąc (za 1 użytkownika), w zależności od tego, na jaki pakiet produktów zdecyduje się klient. Office Professional Plus to dodatkowy koszt od 12 do 15 USD miesięcznie. Google Apps kosztuje 5 USD za miesiąc (per 1 użytkownik) lub 50 USD rocznie.