Najciekawsze wydarzenia z GDC 2011
- IDG News Service,
- Tomasz Koralewski,
- 17.03.2011, godz. 18:00
Spis osiągnięć i nagród otrzymanych przez Minecraft został uzupełniony przez kolejnych kilka laurów, które gra otrzymała podczas XIII Independent Games Festival. 20 tysięcy dolarów z tytułem Seumas McNally Grand Prize oraz 2500 dolarów za nagrodę publiczności. Minecraft stał się prawdziwym czarnym koniem festiwalu. Pozostałe nagrody powędrowały do twórców BIT.TRIP RUNNER, Amnesia: The Dark Descent oraz Dekstop Dungeons.
Najciekawszy gadżet: Tablet Google Motorola Xoom
Podczas GDC sprzedawcy oraz firmy przygotowują na konferencje różnego rodzaju podarunki: długopisy, nalepki, pamięci USB, a nawet darmowe gry. Google zaprezentowało i sprezentowało rzeczy, które sprawiły że wszystko inne szybko odeszło w niepamięć. Wśród nich znalazły się smartfony Nexus S, laptopy, a nawet darmowe tablety Motorola Xoom. Wielu deweloperów gier opuściło GDC z jednym (lub wszystkimi) gadżetami.
Największa niespodzianka GDC: Nowy tryb multiplayer Resistance 3
Celem wielu pierwszoosobowych shooterów jest mieć lepszy multiplayer od oferowanego przez konkurencję. Podcza GDC przekonaliśmy się, że Insomniac Games stawia na jakość. Jak pokazano podczas prezentacji wersji demonstracyjnej, Resistance 3 umożliwi grę w trybie wieloosobowym maksymalnie 16 osobom. Jednak tryb multiplayer pozwola również na wykorzystywanie nowych zdolności oraz udoskonaleń, włączając w to przedmioty oraz liczne opcje dostosowywania broni. Producent dąży do bardziej wyrafinowanych pojedynków sieciowych niż miało to miejsce podczas 60-osobowego szaleństwa w Resistance 2.
Najlepszy zwiastun GDC: Dead Island
Spośród wszystkich trailerów zaprezentowanych podczas GDC, film o Dead Island był zdecydowanie najlepszy. Najpierw obraz zakrwawionych zwłok małej dziewczynki, potem trailer prezentuje wymieszane sceny z przeszłości i przyszłości. Całość przedstawia rodzinę na wakacjach, która stara się stawić czoło hordzie nadchodzących zombie. Jest to z pewnością doskonała mieszanka "zombie-slasher-action" i RPG, która jest jednym z najbardziej realistycznych tytułów survival horror z ostatnich lat. A co ważniejsze: prosto od polskiego developera.
Najbardziej szokujący moment: Pokaz balonowy GameStop oraz THQ dotyczący gry Homefront
W miejscu, gdzie chroni się środowiskow takim stopniu jak to ma miejsce w San Francisco, trzeba być trochę oderwanym od rzeczywistości, by świadomie wypuścić tonę gumowych balonów do wód Bay Area. Niestety, tak właśnie postąpiło THQ w ramach wspólnej kampanii reklamowej z GameStop. Zadaniem miało być promowanie Homefront. GameStop całą winą obarczył THQ, które wydało oświadczenie, że balony zostały wykonane z materiałów naturalnych i całkowicie bezpiecznych. Nie powstrzymało to jednak fali krytyki i złych reakcji ze strony mieszkańców San Francisco.
Autor: McKinley Noble
Tłumaczenie: Tomasz Koralewski