Najciekawsze wydarzenia z GDC 2011

Kiedy już Game Developers Conference zajęło zasłużone miejsce na kartach historii roku 2011, czas uważniej przyjrzeć się najlepszym momentom tej imprezy.

Najbardziej intrygujące: Super Mario 3DS

Satoru Iwata, prezes i dyrektor generalny Nintendo, poprowadził ciekawą prelekcję o jakości gier mobile, planach firmy dotyczących gier społecznościowych, a także informacji o planach wydawniczych na nadchodzącą konsolę przenośną Nintendo 3DS. Najbardziej emocjonującym wydarzeniem było pojawienie się jednego, prostego logo. Znany wszystkim tytuł "Super Mario" jest już w produkcji i ukaże się na tę mobilną platformę.

Najlepszy panel na GDC: Czy gry społecznościowe to naprawdę gry?

Margaret Robertson z Edge Magazine oraz przedstawiciel firmy Zynga, Nabeel Hyatt, należeli do grupy profesjonalnych moderatorów panelu na GDC. Podczas debaty starano się odpowiedzieć na pytanie zawarte w nagłówku: "Czy gry społecznościowe to naprawdę gry"?

Will Herring z GamePro przysłuchiwał się dyskusji uczestników panelu, którzy rozsądnie i cierpliwie omawiali różnice poglądowe na temat gier w serwisach społecznościowych oraz ich wagę w przemyśle rozrywkowym. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że już wszystkie debaty w branży będą tak uporządkowane.

Najlepszy niszczyciel imprez: iPad 2

Kiedy Nintendo wchodziło na scenę GDC, Apple postanowiło ogłosić nowe informacje o jednym ze swoich flagowych produktów: tablecie iPad 2. Nowa wersja tego urządzenia oferuje kilka nowych możliwości. Przede wszystkim dwurdzeniowy procesor, kamery umieszczone zarówno z tyłu jak i z przodu oraz wygodniejsze rozmiary. Tego dnia informacje o nowym dziecku Apple zdominowały cały Internet.

Najciekawsze ogłoszenie na GDC: Modyfikacje tworzone przez użytkowników w Infamous 2

Sony i Sucker Punch Productions zainteresowali sobą prasę kiedy pokazali, jak wygląda generowana przez użytkowników zawartość Infamous 2. Stało się to podczas specjalnej konferencji zwołanej na GDC. W grze, która tak bardzo koncentruje się na widowiskowych walkach, eksplozjach i akcji, pewnym szokiem było zobaczyć tak pomysłowe rozwiązanie. Rozbudziło to nasze apetyty i podgrzało atmosferę czekania na drugą część tej produkcji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200