Najciekawsze wydarzenia z GDC 2011
- IDG News Service,
- Tomasz Koralewski,
- 17.03.2011, godz. 18:00
Kiedy już Game Developers Conference zajęło zasłużone miejsce na kartach historii roku 2011, czas uważniej przyjrzeć się najlepszym momentom tej imprezy.
Polecamy:
-
Smoki i rozczarowania - recenzja Dragon Age 2
- Dungeons and Dragons Daggerdale - już widzieliśmy
- Bulletstorm, czyli zabijaj z pomysłem - recenzja
Zobacz też:
Satoru Iwata, prezes i dyrektor generalny Nintendo, poprowadził ciekawą prelekcję o jakości gier mobile, planach firmy dotyczących gier społecznościowych, a także informacji o planach wydawniczych na nadchodzącą konsolę przenośną Nintendo 3DS. Najbardziej emocjonującym wydarzeniem było pojawienie się jednego, prostego logo. Znany wszystkim tytuł "Super Mario" jest już w produkcji i ukaże się na tę mobilną platformę.
Najlepszy panel na GDC: Czy gry społecznościowe to naprawdę gry?
Margaret Robertson z Edge Magazine oraz przedstawiciel firmy Zynga, Nabeel Hyatt, należeli do grupy profesjonalnych moderatorów panelu na GDC. Podczas debaty starano się odpowiedzieć na pytanie zawarte w nagłówku: "Czy gry społecznościowe to naprawdę gry"?
Will Herring z GamePro przysłuchiwał się dyskusji uczestników panelu, którzy rozsądnie i cierpliwie omawiali różnice poglądowe na temat gier w serwisach społecznościowych oraz ich wagę w przemyśle rozrywkowym. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że już wszystkie debaty w branży będą tak uporządkowane.
Najlepszy niszczyciel imprez: iPad 2
Kiedy Nintendo wchodziło na scenę GDC, Apple postanowiło ogłosić nowe informacje o jednym ze swoich flagowych produktów: tablecie iPad 2. Nowa wersja tego urządzenia oferuje kilka nowych możliwości. Przede wszystkim dwurdzeniowy procesor, kamery umieszczone zarówno z tyłu jak i z przodu oraz wygodniejsze rozmiary. Tego dnia informacje o nowym dziecku Apple zdominowały cały Internet.
Najciekawsze ogłoszenie na GDC: Modyfikacje tworzone przez użytkowników w Infamous 2
Sony i Sucker Punch Productions zainteresowali sobą prasę kiedy pokazali, jak wygląda generowana przez użytkowników zawartość Infamous 2. Stało się to podczas specjalnej konferencji zwołanej na GDC. W grze, która tak bardzo koncentruje się na widowiskowych walkach, eksplozjach i akcji, pewnym szokiem było zobaczyć tak pomysłowe rozwiązanie. Rozbudziło to nasze apetyty i podgrzało atmosferę czekania na drugą część tej produkcji.