Na co zwracać uwagę zatrudniając pracowników w Social Media?
- Michał Berezowski,
- 10.01.2014, godz. 11:57
Specjaliści od mediów społecznościowych muszą się cechować dobrymi zdolnościami komunikacyjnymi i technicznymi oraz szerokim doświadczeniem, jeżeli mają wnieść strategiczne znaczenie do twojego biznesu.
Media społecznościowe takie jak Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram i inne, są wciąż dla firm relatywną nowością jeśli chodzi o kontakt z klientem i zbieranie informacji na temat jego zachowań.
Z racji tego, że media społecznościowe nie są jeszcze obszarem dobrze poznanym, wiele firm początkowo decyduje się zatrudniać młodych ludzi bez doświadczenia. Takie osoby, bez odpowiedniej wiedzy, nie są jednak w stanie wdrażać skutecznej strategii. Błędne jest powiem przekonanie, że tacy pracownicy poradzą sobie lepiej, ze względu na swój młody wiek i rzekomą intuicję w poruszaniu się w świecie mediów społecznościowych.
„Z perspektywy firmy, bardzo trudno było na początku wymyślić sposób na efektywne działanie w mediach społecznościowych.” – mówi Kimberly Samuelson z Laserfische.
„Wiele firm na początek zleca zarządzanie swoimi kanałami w mediach społecznościowych praktykantom, albo młodym, ale niekoniecznie doświadczonym osobom, uważając, że ich wiedza w tym zakresie jest naturalnie nabyta i wszystko o social media już wiedzą. Takie podejście szybko okazuje się jednak niewłaściwe.” – kontynuuje Samuelson.