Na co zwracać uwagę zatrudniając pracowników w Social Media?

Na co zwracać uwagę zatrudniając pracowników w Social Media?
Firmy starają się osiągnąć bardzo wiele różnych celów dzięki obecności na platformach społecznościowych. Ich rozpiętość zaczyna się od dostarczania swoim klientom bardziej jednolitego doświadczenia w kanałach cyfrowych, a kończąc na poprawianiu jakości własnych usług i produktów dzięki informacjom zbieranym od użytkowników. Tego typu inicjatywy wymagają współpracy między działami, która w innych warunkach być może w ogóle by nie zaszła.

„Potrzebne są osoby skoncentrowane na społeczności, takie które będą potrafiły odpowiednio zarządzać zaangażowaniem użytkowników, ale muszą mieć również odpowiednie zdolności techniczne, aby poradzić sobie z opracowaniem dobrego API, czy robieniu SEO w prawidłowy sposób.” – mówi Sameulson.

„Rola mediów społecznościowych powinna być bardziej strategiczna. Firmy mają teraz wiele kanałów treści, danych, informacji o klientach, ale twój talent musi rozumieć sumę wszystkich tych czynników i używać jej jak najlepiej do prowadzenia biznesu.” – kontynuuje Kimberly Samuelson.

Z tą opinią zgadza się również Shravan Goli: „Przedsiębiorstwa, które uważają się za platformy społecznościowe potrzebują profesjonalistów rozumiejących konwergencję pomiędzy technologią, komunikacją i produktem. Nie chodzi tutaj zatem o tworzenie większej liczby różnych pozycji, a raczej o więcej typów profesjonalistów.”

Jako przykład podaje dużą firmę zajmującą się detaliczną sprzedażą w Internecie, która szukając pracownika podkreśla konieczność posiadania wymienionych wcześniej cech. Goli wskazuje, że pracodawca szuka kogoś, kto poprowadzi zespół do poprawienia automatyzacji działań reklamowych w mediach społecznościowych.

„Z jednej strony, poszukiwany pracownik musi znać się na takich rzeczach jak chmura czy technologie mobilne, a z drugiej strony ma być niemalże ewangelistą mediów społecznościowych w przedsiębiorstwie.” – mówi dalej Goli.

Z powodu tej dychotomii, profesjonaliści z branży social media muszą posiadać szeroki wachlarz umiejętności i doświadczenia, a znaleźć takie talenty nie będzie łatwo, bo zapotrzebowanie na specjalistów od mediów społecznościowych wciąż rośnie.

„Wiele ze stanowisk w branży mediów społecznościowych wymaga kogoś, kto będzie oscylował pomiędzy technologicznym ekspertem a specjalistą od komunikacji. Platformy społecznościowe będą wymagały profesjonalistów, z umiejętnościami na kilku różnych polach.” – kończy Goli.


TOP 200