Milion BlackBerry Z10 w dwa miesiące od premiery

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy sprzedaży nowej generacji telefonów BlackBerry na rynek trafiło ok. miliona takich urządzeń. Telefony BlackBerry Q10 i Z10 nadal nie są jednak oferowane na wszystkich rynkach.

Milion BlackBerry Z10 w dwa miesiące od premiery

BlackBerry Z10

W okresie od grudnia 2012 roku do marca 2013 roku nabywców znalazło 6 mln smartfonów marki BlackBerry. Co szósty sprzedany telefon to urządzenie nowej generacji. Urządzenia, które zaprezentowano oficjalnie pod koniec stycznia br., do sprzedaży trafiły w lutym br. Początkowo dostępne były tylko na rynku kanadyjskim oraz w Wielkiej Brytanii. Dopiero w ubiegłym tygodniu nowa generacja telefonów BlackBerry oficjalnie zadebiutowała w Stanach Zjednoczonych.

Analitycy podkreślają jednak, że pierwsze w pełni miarodajne analizy sprzedaży nowej linii telefonów BlackBerry będą możliwe dopiero po zamknięciu pierwszego kwartału obecnego roku finansowego kanadyjskiej firmy - tj. pierwszego pełnego kwartału sprzedaży nowych urządzeń. Dodatkowo na wielu rynkach niedostępne pozostaje, wyposażone obok ekranu dotykowego również w fizyczną klawiaturę, urządzenie Q10. Tymczasem niedługo po premierze nowej linii urządzeń kanadyjskiego producenta wiele osób deklarowało chęć zakupu właśnie tego modelu. "Aktualne szacunki nie są w pełni wiarygodne. Po pierwsze telefon BlackBerry Z10 trafił na rynek w połowie kwartału. Po drugie - co być może ważniejsze - wyniki sprzedaży za ostatni kwartał roku finansowego firmy BlackBerry nie uwzględniają sprzedaży na tak znaczących rynkach, jak rynek amerykański" - podkreśla Geoff Blaber, analityk firmy CCS Insight. Dla porównania warto jednak dodać, że ilość zamówień złożonych w ciągu pierwszego dnia przedsprzedaży piątej generacji telefonu iPhone przekroczyła dwa miliony. Pierwsze 5 milionów urządzeń iPhone 5 trafiło do nabywców w zaledwie trzy dni od oficjalnego uruchomienia sprzedaży.

Zobacz również:

  • BlackBerry dzięki cyberbezpieczeństu z zyskiem po Q1 2023

Jednocześnie, w zamkniętym 2 marca czwartym kwartale obrachunkowym kanadyjski koncern zanotował przychody na poziomie 2,7 mld USD. To wielkość o ponad jedną trzecią (36%) niższa niż wpływy za analogiczny okres poprzedniego roku. Mimo to działająca obecnie pod nazwą BlackBerry firma wypracowała zysk netto sięgający 94 mln USD wobec 118 mld USD straty rok wcześniej. Z usług mobilnych opartych na infrastrukturze BlackBerry korzystało pod koniec lutego br. ok. 76 mln użytkowników - o 3 mln mniej niż rok wcześniej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200