Mierzą wysoko

Katarzyna Szmidt przyznaje, że młodym pracownikom IT często brakuje obrania właściwej proporcji między swoimi umiejętnościami a oczekiwaniami finansowymi. "Wiele młodych osób przychodzi do pracy z zamiarem zarabiania pieniędzy. Liczy się dla nich wysokość zarobków w chwili obecnej" - zauważa Tomasz Mnich, IT Manager & Relationship Coach w Dreams Simply. "I to nie jest najbardziej perspektywiczne podejście" - dodaje.

Jego zdaniem, młodym ludziom powinno przede wszystkim zależeć na rozwoju, zdobywaniu doświadczenia oraz budowania swojej własnej wartości - tzw. CV. Nastawienie na poznawanie firmy, realizowanie ciekawych zadań, projektów jest tym, co może im pomóc w budowaniu kariery, w tym również zarobków w długofalowej perspektywie. Zdarza się też jednak tak, że młode osoby są zainteresowane tylko odbyciem szkoleń i kursów na koszt firmy, a później od razu odchodzą. "Dlatego też pracodawcy na początku starają się zapewnić nowemu pracownikowi szkolenia odpowiadające jego poziomowi, doświadczeniu. Często okazuje się, że dostępne wewnętrzne szkolenia są w zupełności wystarczające. Taka strategia pozwala organizacji na zminimalizowanie potencjalnego ryzyka nietrafionych inwestycji" - tłumaczy Tomasz Mnich.

Mierzą wysoko

TOP 200