Menedżerowie IT stresują się odzyskiwaniem utraconych danych
- Krzysztof Piątek,
- 28.05.2010, godz. 09:08
Dla ponad połowy ankietowanych menedżerów IT w sektorze MŚP perspektywa odzyskiwania danych jest stresująca lub bardzo stresująca. Powodem są głównie nieefektywne polityki tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania danych w wielu organizacjach, a także potencjalne skutki utraty danych dla efektywności i przychodów przedsiębiorstwa.
Według 29% respondentów porównało stres związany z utratą danych dyrektora zarządzającego do uczucia związanego z uświadomieniem sobie braku paszportu na lotnisku tuż przed odlotem na wakacje. Kolejne 29% uznało, że jest to równie stresujące jak spóźnienie się na rozmowę o pracę.
Zobacz również:
Zapytani, kto jest największym źródłem stresu w procesie odzyskiwania danych, respondenci wskazują dyrektora zarządzającego lub swojego bezpośredniego przełożonego (59%), a jedna czwarta menedżerów IT uważa, że największą presję wywierają na siebie sami. Badanie pokazuje, że chociaż menedżerowie IT zdają sobie sprawę, jak ważny jest backup i odzyskiwanie danych, często nie dysponują właściwymi procedurami, co powoduje wysoki poziom stresu w wielu przedsiębiorstwach.
Badanie wykazało, że większość organizacji (72%) wciąż polega na strategii tworzenia kopii zapasowych na koniec dnia pracy, a co gorsza, jedna na dziesięć firm robi backup co najwyżej raz w tygodniu. Tylko mniejsza część tworzy kopie zapasowe w systemie godzinowym. Wiele firm ryzykuje zatem utratę całych dni pracy w przypadku awarii, co przekłada się na zmniejszoną efektywność i przychody organizacji.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Acronis oraz instytut badawczy Vanson Bourne. Próba opierała się na sześciuset małych i średnich firmach w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji. Respondentami były osoby odpowiedzialne w danej organizacji za dział IT.
Acronis udostępnia przewodnik po praktykach z obszaru tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania danych po awarii: “SMB Guide to Backup and Recovery".