Menedżerowie IT stresują się odzyskiwaniem utraconych danych

Dla ponad połowy ankietowanych menedżerów IT w sektorze MŚP perspektywa odzyskiwania danych jest stresująca lub bardzo stresująca. Powodem są głównie nieefektywne polityki tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania danych w wielu organizacjach, a także potencjalne skutki utraty danych dla efektywności i przychodów przedsiębiorstwa.

W sondażu, przeprowadzonym przez firmę badawczą Vanson Bourne na zlecenie Acronis w październiku 2009 roku, przebadano poziom stresu u menedżerów IT w związku z procesami odzyskiwania danych po awarii. Wynika z niego, że jednym z głównych jego źródeł jest ochrona danych należących do dyrektora zarządzającego firmy.

Według 29% respondentów porównało stres związany z utratą danych dyrektora zarządzającego do uczucia związanego z uświadomieniem sobie braku paszportu na lotnisku tuż przed odlotem na wakacje. Kolejne 29% uznało, że jest to równie stresujące jak spóźnienie się na rozmowę o pracę.

Zobacz również:

  • Ransomware zagraża ochronie zdrowia

Zapytani, kto jest największym źródłem stresu w procesie odzyskiwania danych, respondenci wskazują dyrektora zarządzającego lub swojego bezpośredniego przełożonego (59%), a jedna czwarta menedżerów IT uważa, że największą presję wywierają na siebie sami. Badanie pokazuje, że chociaż menedżerowie IT zdają sobie sprawę, jak ważny jest backup i odzyskiwanie danych, często nie dysponują właściwymi procedurami, co powoduje wysoki poziom stresu w wielu przedsiębiorstwach.

Badanie wykazało, że większość organizacji (72%) wciąż polega na strategii tworzenia kopii zapasowych na koniec dnia pracy, a co gorsza, jedna na dziesięć firm robi backup co najwyżej raz w tygodniu. Tylko mniejsza część tworzy kopie zapasowe w systemie godzinowym. Wiele firm ryzykuje zatem utratę całych dni pracy w przypadku awarii, co przekłada się na zmniejszoną efektywność i przychody organizacji.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Acronis oraz instytut badawczy Vanson Bourne. Próba opierała się na sześciuset małych i średnich firmach w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji. Respondentami były osoby odpowiedzialne w danej organizacji za dział IT.

Acronis udostępnia przewodnik po praktykach z obszaru tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania danych po awarii: “SMB Guide to Backup and Recovery".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200