Luksusowa analiza

Zużycie serwerów w większości dużych organizacji wynosi ok. 15 proc. Nasze rozwiązania sprawiają, że poziom wykorzystania infrastruktury wzrasta do 85-90 proc. jej mocy. W zakresie pamięci masowych największą korzyścią jest możliwość składowania danych w różnych, heterogenicznych środowiskach. Możemy mieszać w ramach jednej konfiguracji rozwiązania różnych producentów, o skrajnie różnej wydajności, dostępności i charakterystyce. Nasza definicja wirtualizacji to możliwość automatycznego rozmieszczenia danych w systemach pamięci, w oparciu o częstotliwości dostępu do nich, czyli tzw. temperaturę danych.

Ostatnio Teradata zawarła sojusz z SAP dotyczący wsparcia dla rozwiązań analitycznych tego producenta. Czy za tym pójdą kolejne sojusze z dostawcami systemów ERP, którzy działają na rynku business intelligence, chociażby z Oracle czy Microsoft?

Współpracujemy z Oracle na polu BI. Wszystkie ich narzędzia, w tym Hyperion i Oracle Data Integrator

pracują z naszą bazą danych. Nie mamy jednak planów wchodzić z Oracle w tak ścisłą współpracę w zakresie hurtowni danych, jak to uczyniliśmy w przypadku SAP Business Warehouse. Spojrzenie Oracle’a na hurtownie danych jest mniej dojrzałe niż SAP. W rzeczywistości oni nie mają oferty hurtowni danych ściśle powiązanej z systemem ERP. Z kolei Microsoft nie jest naszym partnerem w tym obszarze. Teradata skupia się na największych klientach, a ci raczej nie wdrażają systemów ERP, takich jak Microsoft.

Ilu z 6000 pracowników jest zaangażowanych w rozwój produktów?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Mamy kilka centrów rozwoju oprogramowania w samych USA, a także w Indiach i Chinach. Myślę, że w sumie ok. tysiąca osób. Skoro jednak jesteśmy przy statystyce, to znacznie ciekawsze wydają mi się inne dane. Otóż, jeden z szefów Teradaty stwierdził niedawno, że 90% naszego zespołu współpracuje w jakiś sposób z klientami. Sam jako CTO spędzam przynajmniej połowę czasu u klientów. Nie mam wątpliwości, że "customer collaboration", rozumiana jako zaangażowanie klientów w tworzenie i udoskonalanie produktów, to najlepsza droga rozwoju.


TOP 200