Listopadowy dzień Oracle

...i produktów

Mając tak wiele produktów, wciąż pojawiają się nowe w związku z kolejnymi fuzjami, postanowiliśmy zorganizować lokalną prezentację strategii koncernu i pokazać, co Oracle ma do zaoferowania poszczególnym branżom.

Andrzej Dopierała, prezes polskiego oddziału firmy Oracle

Podczas pierwszej konferencji OracleDay nie zabrakło informacji na temat oferty firmy na polskim rynku oraz strategii rozwoju w skali świata. Ta zaś - w dużej mierze - opiera się na rozszerzaniu oferty w drodze kolejnych akwizycji. Od połowy 2003 r. amerykański gigant przejął w całości lub nabył prawa do technologii 59 firm. Łączna wartość wszystkich tego typu transakcji to 40 mld USD. Przedstawiciele kierownictwa Oracle zapewniają, że taka ścieżka rozwoju się opłaca. "Rynkowa pozycja Oracle jest dowodem, że ta strategia sprawdza się całkiem dobrze. Fakt, że baza pozostaje flagowym produktem Oracle, nie znaczy, że inne rozwiązania są dla nas mniej ważne. Nasza wizja zakłada jak największe uproszczenie codziennej pracy użytkowników oprogramowania biznesowego na różnych szczeblach organizacji" - przekonuje Michel Clement, wiceprezes Oracle na region Europy Środkowej.

Jego zdaniem, kupowane są innowacyjne technologie i gotowe rozwiązania branżowe, które w dalszej kolejności pozwalają na budowanie wartości dodanej dla klientów. Taka strategia działania ma umożliwić rozszerzanie oferty rozwiązań branżowych przy jednoczesnym zachowaniu możliwości względnie szybkiego reagowania na zmiany rynkowe. "Chcemy dostarczać zintegrowanych, spójnych rozwiązań, wspierających każdy obszar działalności biznesowej - od podstawowych procesów, przez analizy, aż po procesy zarządzania" - dodaje. Istotna część realizowanych obecnie prac rozwojowych koncentruje się na wykorzystaniu najbardziej wartościowych rozwiązań z oferty Oracle do stworzenia jednolitego pakietu oprogramowania, opartego na architekturze SOA. Fusion Applications ma być dostępny już w 2010 r.

Oracle i partnerzy

Według oficjalnych danych, Oracle ma w Polsce ponad 350 partnerów handlowych, najwięcej w regionie Europy Środkowej. Niebawem jednak ta liczba się zmieni. Z początkiem grudnia bowiem - po raz pierwszy od dekady - zmienią się warunki programu partnerskiego. Przedstawiciele koncernu nie ukrywają, że obecne zasady współpracy z dystrybutorami i integratorami odstają od obecnej, liczącej kilkaset pozycji oferty produktów firmy. Najważniejszą zmianą ma być zawężenie obszarów specjalizacji partnerów. Podział na kilka poziomów współpracy oraz kilkadziesiąt jasno określonych specjalizacji ma gwarantować przejrzystość kompetencji firm współpracujących z amerykańskim koncernem. Specjalizacja ma być również gwarantem profesjonalizmu we wdrażaniu i obsłudze rozwiązań bazodanowych, oprogramowania warstwy pośredniej i poszczególnych rodzin aplikacji. Docelowo na zmianach mają skorzystać klienci.

Więcej informacji na temat warunków nowego programu partnerskiego Oracle przedstawimy w następnym wydaniu Computerworld 45/2009.


TOP 200