Liczy się wiedza
- Andrzej Gontarz,
- 16.06.2009
Jednym z najważniejszych wyzwań, z którymi musi zmierzyć się nasz kraj, jest kształcenie umiejętności korzystania z informacji.
Zamiast mówić o społeczeństwie informacyjnym, lepiej mówmy o gospodarce opartej na wiedzy. "Wtedy łatwiej będzie nam zrozumieć, w jakich kierunkach powinniśmy kształcić młodzież na uczelniach i jaką pracę będą mogli znaleźć ludzie po studiach" - przekonywał prof. Wojciech Cellary z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu podczas debaty zorganizowanej na podsumowanie Uniwersytetu Ernst & Young. Tematem przewodnim tegorocznej edycji programu - którego patronem medialnym był Computerworld - skierowanego do studentów dziewięciu wybranych polskich uczelni była "Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego do roku 2013". Natomiast tematem wiodącym debaty była rola szkół wyższych w budowaniu i rozwoju społeczeństwa informacyjnego w naszym kraju.
Innowacyjność nade wszystko
prof. Wojciech Cellary, kierownik Katedry Technologii Informacyjnych Wydziału Informatyki i Gospodarki Elektronicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Prof. Antoni Wiliński z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego podkreślał, że na społeczeństwo
Zobacz więcej:
Dyskusja podsumowująca program Uniwersytetu Ernst & Young pokazała również rozbieżności i różnice oczekiwań, co do roli uczelni oraz programów i sposobów kształcenia studentów. Wśród uczestników pojawiło się całe spektrum opinii - od konieczności kształcenia elit, po potrzebę przygotowywania specjalistów z konkretnymi umiejętnościami.