Kto prześle dane i głos

Nie tylko łącza

Niektórzy operatorzy świadczą kompleksowe usługi polegające na utrzymaniu nie tylko łącz czy tuneli, ale także kompletnej infrastruktury teleinformatycznej związanej również z centralą telefoniczną. Telefonia IP umożliwia przeniesienie centrali z siedziby firmy do operatora telekomunikacyjnego, przy wykorzystaniu łącz internetowych. Najważniejszą zaletą jest łatwość integracji oraz brak przywiązania do fizycznych okolic centrali telefonicznej.

Przykładowym wdrożeniem, które objęło integrację łącza danych i telefonii internetowej, była realizacja kompleksowej usługi VPN+VoIP w firmie Telepizza. Podobną usługę świadczy firma Exatel, która dostarcza gotowe rozwiązanie telefonii internetowej przy wykorzystaniu bardzo popularnego protokołu SIP. W takim modelu przedsiębiorstwo kupuje jedynie niedrogie telefony IP, zamawia usługę łącza oraz obsługi przez centralę operatora i korzysta ze zunifikowanej, całkowicie zarządzanej przez operatora infrastruktury. Usługi telefoniczne obejmują nie tylko same rozmowy, dostępne są także opcje przekazania połączeń, numeracji skróconej, telekonferencji, poczty głosowej czy menu IVR. Można również wybrać opcję kompleksowej obsługi firmy, w której przedsiębiorstwo do swojej pracy musi jedynie posiadać sieć lokalną oraz niezbędne jej serwery, stacje robocze oraz proste telefony IP, a o łącza i centrale zadba operator.


TOP 200