Kariera w europejskim IT
- Łukasz Kośnik,
- 04.09.2012
Kluczowe kompetencje przy awansie
Regional Leader & Channel Director, Eastern Europe w Verint Systems
W moim przypadku najbardziej pomocne w wejściu na region było wsparcie byłego szefa, który wdrażał mnie, krok po kroku, w zarządzanie kolejnymi krajami oraz ludźmi.
Jest kilka stałych elementów składających się na sukces, które wymienia praktycznie każdy menedżer regionalny. Podstawowym narzędziem pracy, bez którego nawet nie można marzyć o podobnej karierze, jest znajomość języków obcych. Kluczowy jest język angielski na naprawdę wysokim poziomie, ale sprzyja też znajomość takich języków, jak: niemiecki, francuski, rosyjski. Ważna jest również współpraca z zespołem od strony relacji, a więc umiejętność budowania zaufania i lojalności u podwładnych oraz partnerów biznesowych. Cenne jest zrozumienie struktury własnej firmy w skali makro i mikro. Bardzo dobra znajomość organizacji, świetne relacje z bezpośrednimi przełożonymi i innymi wspomagającymi nasze działania departamentami zdecydowanie pomagają w optymalizacji procesów w organizacji, a co za tym idzie, w usprawnieniu działania operacyjnego firmy oraz poprawy jej sytuacji rynkowej. Konieczna jest umiejętność budowania własnego wizerunku w firmie.
General Manager CEE & MENAT w Hitachi Data Systems
Budowanie dobrych relacji z własnym zespołem, parterami i klientami to fundament tego typu działalności. Trzeba rozumieć, jaka jest kultura w danym kraju. Przykładowo w Arabii Saudyjskiej jest właśnie ok. 45o C i Ramadan. Ludzie muszą pracować, a nie jedzą i nie piją w ciągu dnia. Dla biznesu jest to trudny okres.
Według Marka Świerada, podstawowe kryteria to gotowość do podróży i elastyczność w działaniu. Budowanie relacji z własnym zespołem, partnerami i klientami to fundament tego typu działalności. "Trzeba rozumieć, jaka jest kultura w danym kraju. Przykładowo, w Arabii Saudyjskiej jest właśnie ok. 45o C i Ramadan - ludzie muszą pracować, a nie jedzą i nie piją w ciągu dnia. Dla biznesu jest to trudny okres" - tłumaczy. Duże różnice kulturowe, organizacyjne, praca w odmiennych strefach czasowych wymagają odporności ze strony osoby zarządzającej.