Internet ważniejszy niż jedzenie

Brytyjczycy w warunkach tzw. kryzysu kredytowego są bardziej skłonni do ograniczania wydatków na żywność, niż na dostęp do Internetu - wynika tak z badań przeprowadzonych przez operatora telekomunikacyjnego O2. Pogląd ten podziela 67 procent ankietowanych rodzin, podczas gdy tylko 24 procent odrzuca możliwość oszczędzania na żywności.

Badania O2 wykazały również, że aż 40% rodzin wciąż zamierza przeznaczyć około 10% swojego miesięcznego budżetu domowego na produkty technologiczne. 57% ankietowanych dodało, że pomimo trudności finansowych wciąż wydaje pieniądze na gadżety elektroniczne.

Według raportu "Digital Families" ponad połowa ankietowanych rodzin twierdzi, że rozwój nowych technologii znacznie poprawił ich komunikację z krewnymi. Wśród najważniejszych narzędzi wskazano pocztę elektroniczną oraz telefony komórkowe (około 80% respondentów). Na dalszym planie znalazły się m.in. serwisy społecznościowe (19% odpowiedzi).

Zobacz również:

  • Technologia i marketing

Jedna trzecia rodzin w Wielkiej Brytanie uznała, że internet oraz e-mail ułatwiają zbalansowanie pracy i wykonywanie obowiązków rodzinnych.

"Raport doskonale obrazuje w jakim stopniu nowe technologie zdążyły rozpowszechnić się w domach Brytyjczyków" - powiedział Alistair Johnston, Dyrektor Marketingu z O2. "Nasza firma głęboko wierzy, że technologia odgrywa ogromną i pozytywną rolę w codziennym życiu rodzinnym" - dodał.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200