Innowacyjny IT service desk
-
- Computerworld,
- 30.05.2022, godz. 16:48
Nowoczesne organizacje dążą do znalezienia takich rozwiązań zarządzania usługami informatycznymi aby możliwe było uproszczenie wsparcia dla użytkowników i infrastruktury. W środowiskach IT, gdzie jest wielu dostawców i multi-cloud, ważne jest obniżenie kosztów i zwiększenie satysfakcji użytkowników dzięki automatyzacji, samoobsłudze i dostępności zintegrowanych funkcjonalności.

Fot. Mikhail Nilov, Pexels
Przykładem takiego rozwiązana jest IBM Control Desk, w którym wdrożone są procesy zgodne z ITIL, wspomagające firmy w zarządzaniu coraz bardziej złożonym, wirtualnym, rozproszonym i różnorodnym środowiskiem informatycznym. Narzędzie pomaga w optymalizacji infrastruktury i realizacji celów biznesowych organizacji.
8 czerwca w Warszawie odbędzie się spotkanie „Elastyczny i wydajny Service Desk kluczowym elementem transformacji cyfrowej”, podczas którego eksperci i praktycy opowiedzą o nowych możliwościach technologicznych i biznesowych rozwiązania IBM Control Desk. W programie m.in. studium przypadku – zarządzanie usługami IT w Tauron Obsługa Klienta, mobilna obsługa procesów w IBM Control Desk, przykład wdrożenia IBM Control Desk jako centralnej platformy do komunikacji z klientami w branży utilities, najważniejsze funkcjonalności rozwiązania oraz przyszłość tego typu narzędzi.
Aby rozwiązanie typu IT service desk przynosiło zamierzone korzyści niezbędny jest przyjazny w użyciu katalog usług oraz interfejs samoobsługowy, narzędzia do łatwego raportowania problemów i zlecania usług, możliwość integracji z innymi systemami, automatyzacja czynności takich jak przypisywanie zadań czy wysyłanie powiadomień. Z punktu widzenia użytkowników, czyli całej organizacji, kluczowe jest lepsze rozwiązywanie problemów przy pierwszym zgłoszeniu. W rozwiązaniu IBM Control Desk, agenci serwisowi dysponujący dostępem do danych i wiedzy podnoszą jakość obsługi klienta dzięki możliwościom automatyzacji, zintegrowanej wiedzy oraz widoczności zasobów, zmian i infrastruktury.
Możliwości konfiguracyjne sprawiają, że system ICD jest bardzo elastyczny, co pozwala na szybkie dostosowanie wdrożonych procesów do zmieniającego się otoczenia i wymogów prawnych czy też biznesowych.