Gupshup pozyskuje Knowlarity

Przejęcie firmy specjalizującej się w komunikacji głosowej opartej na AI wzmocni dominującą pozycję Gushup – jednorożca wycenianego na 1,4 mld USD

Gupshup pozyskuje Knowlarity

Chris Montgomery / Unsplash

Firma Gupshup, światowy lider w dziedzinie obsługi konwersacji, ogłosiła przejęcie Knowlarity Communications. Knowlarity to z kolei międzynarodowy lider w dziedzinie komunikacji w chmurze, oferujący telefonię w chmurze, automatyzację centrum kontaktowego, asystentów głosowych opartych na sztucznej inteligencji oraz rozwiązania w zakresie analizy mowy dla ponad 6 000 klientów w 65 krajach. Przejęcie uzupełnia dominujący w branży pakiet komunikacyjny Gupshup Conversational Messaging i pozycjonuje Gupshup jako lidera w komunikacji głosowej i wideo.

Gupshup to czołowa platforma conversational messaging, obsługująca ponad 6 miliardów wiadomości miesięcznie. Gupshup oferuje jedno API do obsługi wiadomości dla ponad 30 kanałów, rozwiązania głosowe oparte na sztucznej inteligencji, bogaty zestaw narzędzi do budowania doświadczeń konwersacyjnych, ponad 500 integracji z głównym CMR, systemy automatyzacji e-sprzedaży i marketingu oraz sieć partnerstw na rynkach wschodzących w różnych kanałach wiadomości, z różnymi producentami urządzeń, niezależnymi producentami oprogramowania i operatorami.

Zobacz również:

  • Zmiana pracy na IT to niekoniecznie programowanie

Knowlarity działa na rynku zarządzania komunikacją głosową, który to ma szansę przekształcić centra kontaktowe, systemy IVR i inteligentne systemy głosowe, stanowiąc całkowity adresowalny rynek (TAM) o wartości prawie 18 miliardów USD w 2024 roku (jak wynika z prognozy Gartnera ze stycznia 2021).

Przychody Knowlarity wzrosły o 50% w stosunku do roku poprzedniego, podczas gdy przychody międzynarodowe poza Indiami wzrosły o 100% w tym samym okresie. Firma oferuje rozwiązania o niezrównanej niezawodności i elastyczności, które pozwalają przedsiębiorstwom skuteczniej angażować swoich klientów dzięki rozwiązaniom głosowym i wideo opartym na sztucznej inteligencji, zapewniając tym samym wyższy zwrot z inwestycji.

„Klienci chcieliby mieć możliwość komunikowania się z przedsiębiorstwami za pomocą tekstu, głosu i innych wybranych przez siebie kanałów. Knowlarity jest pionierem telefonii korporacyjnej na rynkach wschodzących. Gupshup zaś, to wiodący operator na rynku komunikatorów. Przejęcie Knowlarity przez Gupshup tworzy największego i najbardziej zaawansowanego potentata komunikacyjnego w dynamicznie rozwijających się gospodarkach rynków wschodzących” – powiedział Ambarish Gupta, współzałożyciel Knowlarity.

Knowlarity umożliwia zautomatyzowaną komunikację, pozwalając operatorom na pracę z wykorzystaniem chmury. Firma udostępnia przedsiębiorstwom efektywną sieć komunikacyjną poprzez rozwiązania w chmurze, takie jak Click to call, maskowanie numerów, wielopoziomowy system IVR, WhatsApp Business API, Toll-free no, Embeddable Video Platform, narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, takie jak Speech Analytics & VoiceBot/ChatBot oraz wiele innych. Knowlarity umożliwia zespołom pracowniczym wirtualną pracę, dzięki czemu działania biznesowe nie muszą być zakłócane, a praca możliwa jest z dowolnego miejsca.

Rozwiązania Knowlarity znajdują zastosowanie w rozmaitych branżach, takich jak przemysł finansowy, dobra konsumenckie, technologie IT/ITeS i opieka zdrowotna, w różnych procesach obsługi klienta, obejmujących sprzedaż i pozyskiwanie klientów, obsługę klienta i wsparcie, zautomatyzowane rozmowy, ankiety i opinie, logistykę i dostawy oraz pracę zdalną. Współpraca z Google Cloud dla Speech Analytics i integracja z wiodącymi na świecie systemami CRM, takimi jak Salesforce, Freshworks, Hubspot i Zoho, to tylko niektóre z ich zalet. Knowlarity szczyci się największą liczbą klientów o statusie jednorożca na rynku głosowym w Indiach.

„W miarę jak kontakty między przedsiębiorcami a konsumentami stają się oparte na konwersacji, Gupshup zapewnia coraz więcej sposobów na przekazywanie firmom atrakcyjnych rozwiązań. Wraz z dodaniem produktów Knowlarity przedsiębiorstwa będą teraz mogły budować bezproblemowe metody konwersacyjne zarówno w kanałach komunikacyjnych, jak i głosowych – powiedział Beerud Sheth, współzałożyciel i dyrektor generalny Gupshup. – Knowlarity jest niekwestionowanym liderem na rynku usług głosowych – ich wszechstronny zestaw produktów obejmujący telefonię w chmurze i automatyzację centrum kontaktowego, wraz ze znakomitą obsługą klientów, jeszcze bardziej wzmocni pozycję lidera Gupshup. Z radością witam zespół Knowlarity w rodzinie Gupshup”.

Konieczność utrzymywania przez przedsiębiorstwa skutecznej komunikacji z klientami jest niezbędna do budowania solidnych i długotrwałych relacji, niezależnie od sektora, etapu czy rynków. Pandemia tylko uwypukliła tę potrzebę – a także zwiększyła zapotrzebowanie na ujednolicone i bezproblemowe rozwiązania komunikacyjne, które pozwalają przedsiębiorstwom łączyć się ze swoimi klientami za pośrednictwem wszystkich kanałów.

W 2021 roku spółka Gupshup stała się jednorożcem z wyceną 1,4 miliarda dolarów i pozyskała 340 milionów dolarów od Tiger Global, Fidelity Management and Research Co. LLC i innych znaczących inwestorów międzynarodowych. Jest to drugie przejęcie dokonane przez Gupshup w ciągu ostatnich czterech miesięcy po fuzji z Dotgo, największą na świecie platformą RCS (Rich Communications Services).

Przewiduje się, że transakcja zostanie sfinalizowana do końca lutego 2022 roku, pod warunkiem spełnienia zwyczajowych warunków zamknięcia.

Źródło informacji: Business Wire

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200