Groupon stawia na mobilność

"Nie wszyscy partnerzy są jednak tak bardzo zaawansowani technologicznie, by używać smartfonów, dlatego oferujemy im bardzo różne warianty rozliczeń kuponów w zależności od tego, jakie mają możliwości technologiczne. Partnerzy mogą na przykład rozliczać kupony przez system online, wpisując kody zrealizowanych kuponów. Jeśli mają kilkaset kuponów miesięcznie, wypożyczamy im skanery kodów, które przyspieszają proces weryfikacji i rozliczania, a jeśli nie mają dostępu do komputera i internetu, to przesyłamy im listę sprzedanych kuponów, a oni odsyłają nam zrealizowane kupony tradycyjną pocztą" - mówi Andrzej Morawski, dyrektor operacyjny w Groupon Polska. Zdarzają się sytuacje, gdy Groupon wypożycza partnerom rozliczającym wiele kuponów całe stanowiska komputerowe ze skanerami i dostępem do sieci. Sprawdza się to zwłaszcza w przypadku organizatorów imprez masowych, którzy muszą rozliczyć wiele kuponów w krótkim czasie. Z takiej możliwości skorzystało jako pierwsze latem ub.r. Śląskie Wesołe Miasteczko w Chorzowie.

Wszystkie informacje o kuponach trafiają do portalu partnera. System gromadzi dane dotyczące statusu wszystkich kuponów danego partnera. Portal partnera to rozwiązanie globalne, wykorzystywane przez wszystkie oddziały firmy w różnych krajach.

Większość rozwiązań informatycznych wspierających bieżące działanie firmy i obsługę klientów to rozwiązania stosowane globalnie przez oddziały we wszystkich krajach. Ze względu na specyfikę rynku i dynamiczny rozwój w różnych krajach większość stanowią systemy oparte na rozwiązaniach typu open source, dostępnych w chmurze. "Cały system sprzedażowy i CRM jest stworzony na bazie rozwiązań SalesForce. Firmie zależało bowiem na rozwiązaniu w chmurze, które będzie skalowalne i będzie mogło być rozwijane wraz z rozwojem firmy oraz będzie mogło być dostosowywane do specyficznych procesów sprzedaży. Ponadto korzystamy z systemu Zendesk, webowego systemu biletowego, który wspiera działanie naszego Biura Obsługi Klientów i umożliwia m.in. sprawne zarządzanie całą korespondencją z klientami. System ma wbudowanych wiele, przygotowanych specjalnie dla nas, funkcji i makr, które przyspieszają proces odpowiedzi oraz umożliwiają śledzenie historii kontaktów z klientami. E-maile szybko trafiają do odpowiedniej osoby, która ma kompetencje, żeby na nie odpowiedzieć. Unikamy w ten sposób wydłużania czasu reakcji na zapytania czy problemy" - wyjaśnia Andrzej Morawski.

Groupon Now!

Firma planuje dalszy rozwój swoich usług z wykorzystaniem geolokalizacji, ale ostateczną decyzję o ich implementacji uzależnia od rozwoju i potencjału rynku. Jedną z takich usług, wdrożoną już w USA, jest Groupon Now! Na podstawie naszej lokalizacji umożliwia ona wyszukiwanie restauracji, barów, teatrów czy kin, oferujących rabaty możliwe do natychmiastowego zrealizowania w pobliżu naszego miejsca przebywania. "Założenie jest takie, że uruchamiam aplikację Groupon Now!, klikam <<jestem znudzony>> i system automatycznie wyszukuje wszystkie oferty, które są związane z rozrywką i spędzaniem czasu w najbliższej okolicy" - mówi Andrzej Morawski. W najbliższym czasie firma przekona się, czy polski rynek jest gotowy na tego typu rozwiązanie.

Kluczowe systemy IT zapewniające realizację opisywanego celu biznesowego

Nazwa systemu: SalesForce

Do czego służy: Obsługa systemu sprzedażowego oraz CRM

Dostawca: SalesForce.com

Nazwa systemu: Zendesk

Do czego służy: System wspierający działanie działu obsługi klientów

Dostawca: Zendesk.com


TOP 200