Groupon stawia na mobilność

Firma wykorzystuje popularność smartfonów i umożliwia korzystanie ze swoich aplikacji mobilnych zarówno klientom, jak i partnerom.

Metryczka

Firma: Groupon Inc.

Branża: e-commerce

Produkty: Platforma zakupów grupowych

Zatrudnienie: 10 400 (dane globalne za III kwartał 2011)

Zatrudnienie w dziale IT: Firma nie ujawnia

Przychody: 430,2 mln USD (dane globalne za III kwartał 2011)

Działający na szybko rozwijającym się rynku zakupów grupowych Groupon wykorzystuje nowe trendy technologiczne, by ułatwić jak najszerszej grupie użytkowników korzystanie z oferowanych usług. Poza rozwijanymi dynamicznie rozwiązaniami mobilnymi wykorzystuje coraz popularniejsze w Polsce QR-kody i geolokalizację.

Mobilny klient zlokalizowany

Z serwisów oferujących zakupy grupowe korzystają w dużej mierze młodzi ludzie, którzy są oswojeni z nowoczesnymi technologiami, coraz chętniej i częściej używają smartfonów, tabletów i mobilnego internetu. W 2011 roku Groupon udostępnił więc swoją bezpłatną aplikację na platformę iOS i na Androida. Obecnie trwają prace nad wersją na Windows Phone 7.

Mobilne rozwiązania umożliwiają klientom przeglądanie ofert, kupowanie i zarządzanie zamówionymi kuponami. Użytkownicy wersji mobilnej serwisu mogą też korzystać z elektronicznych kuponów. Dzięki temu zyskują czas i wygodę, ponieważ nie muszą pamiętać o drukowaniu kuponów i zabraniu ich ze sobą do realizacji. Dodatkowo, jeśli podłączą pod aplikację kartę kredytową, nie muszą przy każdym zakupie podawać danych do płatności. Klienci korzystający z geolokalizacji mogą filtrować oferty Grouponu w zależności ich lokalizacji i przeglądać te, które są dostępne w pobliżu.

Rosnąca popularność rozwiązań mobilnych powoduje, że konsumenci chętnie korzystają z Grouponu. "Nasza aplikacja na iOS była w TOP 10 najpopularniejszych aplikacji 2011 roku w Apple Store. Również aplikacja na Androida była w czołówce najpopularniejszych aplikacji ubiegłego roku w Android Market" - zapewnia Artur Bednarz, PR Manager w Groupon Polska. I dodaje, że już wkrótce aplikacje mobilne Grouponu będą preinstalowane na smartfonach sprzedawanych przez sieć T-Mobile w Europie. To kolejny sposób na popularyzację rozwiązań mobilnych serwisu.

Dla każdego coś dobrego

"Cały system sprzedażowy i CRM jest stworzony na bazie rozwiązań SalesForce. Firmie zależało bowiem na rozwiązaniu w chmurze, które będzie skalowalne i będzie mogło być rozwijane wraz z rozwojem firmy".

Andrzej Morawski, dyrektor operacyjny w Groupon Polska

Do rozliczania kuponów mogą wykorzystać smartfony również partnerzy Grouponu, sprzedający za jego pośrednictwem swoje usługi. Groupon przygotował dla partnerów dedykowaną mobilną aplikację, umożliwiającą skanowanie kodów QR znajdujących się na kuponach tradycyjnych i elektronicznych, z którymi przychodzą klienci. Zeskanowanie smartfonem kodu umożliwia automatyczną weryfikację kuponu i świadczenie usługi, a kupon trafia automatycznie do systemu rozliczeń i nie wymaga dalszego zaangażowania partnera w proces rozliczenia.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200