Groupon stawia na mobilność
- Monika Tomkiewicz,
- 14.02.2012
Firma wykorzystuje popularność smartfonów i umożliwia korzystanie ze swoich aplikacji mobilnych zarówno klientom, jak i partnerom.
Firma: Groupon Inc.
Branża: e-commerce
Produkty: Platforma zakupów grupowych
Zatrudnienie: 10 400 (dane globalne za III kwartał 2011)
Zatrudnienie w dziale IT: Firma nie ujawnia
Przychody: 430,2 mln USD (dane globalne za III kwartał 2011)
Mobilny klient zlokalizowany
Z serwisów oferujących zakupy grupowe korzystają w dużej mierze młodzi ludzie, którzy są oswojeni z nowoczesnymi technologiami, coraz chętniej i częściej używają smartfonów, tabletów i mobilnego internetu. W 2011 roku Groupon udostępnił więc swoją bezpłatną aplikację na platformę iOS i na Androida. Obecnie trwają prace nad wersją na Windows Phone 7.
Mobilne rozwiązania umożliwiają klientom przeglądanie ofert, kupowanie i zarządzanie zamówionymi kuponami. Użytkownicy wersji mobilnej serwisu mogą też korzystać z elektronicznych kuponów. Dzięki temu zyskują czas i wygodę, ponieważ nie muszą pamiętać o drukowaniu kuponów i zabraniu ich ze sobą do realizacji. Dodatkowo, jeśli podłączą pod aplikację kartę kredytową, nie muszą przy każdym zakupie podawać danych do płatności. Klienci korzystający z geolokalizacji mogą filtrować oferty Grouponu w zależności ich lokalizacji i przeglądać te, które są dostępne w pobliżu.
Rosnąca popularność rozwiązań mobilnych powoduje, że konsumenci chętnie korzystają z Grouponu. "Nasza aplikacja na iOS była w TOP 10 najpopularniejszych aplikacji 2011 roku w Apple Store. Również aplikacja na Androida była w czołówce najpopularniejszych aplikacji ubiegłego roku w Android Market" - zapewnia Artur Bednarz, PR Manager w Groupon Polska. I dodaje, że już wkrótce aplikacje mobilne Grouponu będą preinstalowane na smartfonach sprzedawanych przez sieć T-Mobile w Europie. To kolejny sposób na popularyzację rozwiązań mobilnych serwisu.
Dla każdego coś dobrego
Andrzej Morawski, dyrektor operacyjny w Groupon Polska