Google zmienia algorytmy - więcej reklam w Gmailu

Najpopularniejszy klient pocztowy na świecie wyświetlać będzie więcej reklam. Zmiana z pewnością nie przypadnie do gustu użytkonwikom.

Poczta Gmail to najpopularniejsza usługa poczty elektronicznej e-mail na świecie. Dzięki integracji z usługami Google i Androidem wyszukiwarkowy gigant posiada w swoim portfolio niezwykle potężne narzędzie przetwarzające codziennie terabajty danych użytkowników.

Gmail wyświetla więcej reklam
Źródło: Solen Feyissa / Unsplash

Gmail wyświetla więcej reklam

Źródło: Solen Feyissa / Unsplash

Podstawowe konto Google oferuje 15 GB miejsca na skrzynce pocztowej i dla większości użytkowników jest w pełni wystarczające. Sposobem na zarobek firmy Google od zawsze są reklamy będące centralną częścią działalności wyszukiwarkowego giganta.

Zobacz również:

  • 13 niebezpiecznych aplikacji na Androida trafiło do Sklepu Play
  • Gmail ma 20 lat

Najnowsza zmiana algorytmów działania poczty Gmail spowodowała wyświetlanie większej ilości reklam w skrzynce odbiorczej. To cena jaką przyszło nam zapłacić za dostęp do darmowej poczty elektronicznej od Google.

Reklamy w poczcie Gmail nie są niczym nowym. Zaimplementowano je wiele lat temu. Na przestrzeni ostatnich miesięcy Google kilkukrotnie modyfikowało algorytmy działania rekallm w Gmailu.

W ciągu ostatnich dni Google zwiększyło ilość wyświetlanych reklam w aplikacjach mobilnych Gmail oraz w aplikacji webowej.

Wiadomości-reklamy pojawiają się teraz w automatycznym filtrze Aktualizacje, który jest domyślnie spersonalizowany w celu wyświetlania informacji o zamówieniach i zakupach internetowych. Razem z nimi wyświetlają się teraz reklamy bazujące na naszych upodobaniach.

Reklamy w dalszym ciągu nie wyświetlają się w głównej skrzynce odbiorczej użytkownika. Nie zobaczymy ich również korzystać z klientów firm trzecich takich jak Microsoft Outlook czy Mozilla Thunderbird.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200