GeForce 6800 - podobne lecz nie identyczne

NVIDIA ujawniła kolejne różnice w budowie procesorów graficznych GeForce 6800 Ultra/GT oraz 6800 "Standard". Oprócz powszechnie znanej mniejsze ilości potoków w układach 6800 (12 zamiast 16 obecnych w Ultra/GT), wyszła na jaw kolejna istotna różnica. Modele "Standard" mają 5, a nie 6 potoków przetwarzania wierzchołków.

Wcześniej sądzono iż jedyne różnice pomiędzy topowymi, a wolniejszymi układami to liczba potoków renderingu oraz niższe taktowania wersji standardowej. Ciekawe, że w syntetycznych testach wydajności jednostek cieniowania, oba teoretycznie różne procesory wypadają identycznie (jeśli sprawdzimy je przy tych samych częstotliwościach taktowania rdzenia procesora i pamięci).

Być może już wkrótce do oferty NVIDII trafi najwolniejsza wersja procesora serii GeForce 6800. Ma to być model 6800 LE z 8 potokami renderingu oraz 4 silnikami przekształceń geometrycznych. Interfejs pamięci ma pozostać 256-bitowy, a 128 MB pamięci GDDR taktowanych będzie prawdopodobnie z częstotliwością 700 MHz. Przewidywane taktowanie rdzenia to 320 MHz (dla porównania częstotliwości taktowania najszybszej wersji Ultra to 1,1 GHz/400 MHz).

Zobacz również:

  • Akcje Intel spadają - winna rosnąca konkurencja w AI
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200