Gadżety na nowy sezon

Sony przedstawiła na targach nowe karty pamięci MemoryStick Pro o pojemnościach 256 i 512 MB oraz 1 GB. Najbardziej pojemny z nich pojawi się na rynku w kwietniu br. w cenie ok. 880 USD. Niestety standard MemoryStick Pro nie jest kompatybilny z wcześniejszym standardem MemoryStick. Sony zapowiada, że wszystkie wprowadzane w tym roku urządzenia z gniazdami dla MemoryStick umożliwią instalowanie nowych kart.

Gadżety na nowy sezon

Sony wprowadza do sprzedaży karty pamięci MemoryStick Pro o pojemności 1 GB

Panasonic prezentował na targach karty Secure Digital o pojemności 1 GB, które powinny trafić na rynek jesienią 2003 r. Hitachi, która przejęła dział dysków twardych od IBM, pokazała na targach miniaturowe napędy MicroDrive. Urządzenia, wyposażone w interfejs Compact Flash II, mają pojemność 4 GB.

Na targach pojawiły się urządzenia zgodne ze standardem iVDR (Information Versatile Disk for Removable usage) przygotowywanym przez konsorcjum 28. firm, wśród których są m.in. Canon, Fujitsu, Hitachi, Phoenix, Pioneer, Sanyo, Sharp, JVC, Maxtor i Seagate. Podstawowym celem iVDR jest opracowanie uniwersalnej specyfikacji umożliwiającej stosowanie tych samych wymiennych dysków w różnego typu urządzeniach zarówno komputerach, jak i innych produktach elektroniki użytkowej.

Prototypowe modele 2,5 i 1,8" dysków wymiennych zgodnych z nowym standardem iVDR zaprezentowała Hitachi. Napędy mają pojemność do 80 GB i są wyposażone w interfejsy Ultra ATA lub Serial ATA.

Technologia na wynos

Timex prezentował na targach Data Link USB - nowy model naręcznego zegarka z funkcjami PDA. Umożliwia on synchronizację danych adresowych, kalendarza i zadań z komputerem PC za pośrednictwem złącza. Zegarki te mają się pojawić w USA wiosną br. w cenie ok. 90 USD.

Ponadto

firma przedstawiła przeznaczony dla sportowców zestaw Bodylink System składający się z zegarka/PDA, pamięci do zapisu danych, miernika częstotliwości pulsu i lokalizatora GPS. Bodylink System pozwala m.in. na automatyczny pomiar i zapis prędkości biegu, jego czasu, częstotliwości rytmu serca oraz korelację i analizę tych parametrów. Do zegarka można wprowadzać dane umożliwiające kontrolę wysiłku, np. określanie i sygnalizowanie utraty kalorii lub wagi. Zestaw ma być dostępny w czerwcu br.

Cena zegarka/PDA wynosi ok. 85 USD, pamięci do zapisu danych - 75 USD, miernika rytmu serca - 100 USD, a odbiornika GPS - 200 USD.

Olympus zaprezentował dwa nowe cyfrowe aparaty fotograficzne: Stylus 300 i Stylus 400. To pierwsze cyfrowe modele tej firmy, które mogą działać w dowolnych warunkach atmosferycznych - przyciski, obiektyw i baterie zasilające uszczelniono gumowymi nakładkami. Oba aparaty to modele średniej klasy o rozdzielczościach odpowiednio: 3 i 4 mln pikseli z 3-krotnym zbliżeniem optycznym. Na rynku amerykańskim mają pojawić się na przełomie pierwszego i drugiego kwartału br. Ich ceny wynoszą ok. 400 i 500 USD.

Gadżety na nowy sezon

Rockford Fosgate Omnifi to zestaw zawierający m.in. samochodowy odtwarzacz stereo z 20 gB dyskiem, który umożliwia zdalne zapisywanie zestawu plików dźwiękowych z komputera PC za pośrednictwem interfejsu IEEE 802.11b

Pacific Digital pokazał wygodny dodatek do aparatu cyfrowego: przenośną przeglądarkę elektronicznych fotografii - MemoryFrame MF570. Urządzenie jest wyposażone w wyświetlacz TFT o przekątnej 5,6" i interfejs USB. Przeglądarka ma wbudowany procesor klasy 486, pracuje pod kontrolą systemu Linux i wymaga zasilania z sieci elektrycznej. Urządzenie o wymiarach 12,7 x 17,8 cm jest już na rynku. W USA kosztuje ok. 330 USD.

Radiowe SPOTkania

Microsoft promował na targach technologię SPOT (Smart Personal Object Technology). Wykorzystując zwykłe pasmo radiowe i miniaturowe odbiorniki zasilane indukcyjnie - wyłącznie poprzez pole elektromagnetyczne - technologia ta umożliwia relatywnie tanią dystrybucję niewielkich ilości danych tam, gdzie dochodzi sygnał radiostacji FM. Zastosowanie technologii SPOT wymaga od nadawców zainstalowania sprzętu wartego ok. 80 tys. USD. Microsoft zawarł już odpowiednie umowy z 250. nadawcami radiowymi i zapowiada, że do końca roku SPOT obejmie zasięgiem 100 najgęściej zaludnionych obszarów w USA.

Partnerzy Microsoftu, m.in. Fossil, Suunto i Citizen, prezentowali na targach zegarki naręczne wyposażone w moduły SPOT. Pod koniec tego roku Fossil zamierza wprowadzić na rynek zegarki SPOT wyposażone w wyświetlacz LCD, dzięki czemu będzie możliwy zdalny dostęp do kilkunastu wybranych przez użytkownika kanałów informacyjnych, np. z bieżącymi wynikami sportowymi, prognozą pogody, aktualnymi wydarzeniami itp., a także informacji osobistych i wiadomości SMS. Przewidywana cena zegarka z modułem SPOT ma wynieść 100-250 USD, a miesięcznego abonamentu na dostęp do kanałów informacyjnych - 10 USD.


TOP 200