Fundament wielkiej przemiany

"W nowym modelu, Biuro Informatyki i Telekomunikacji SPEC jest aktywnym graczem na polu biznesowym - alokacja zasobów z utrzymania systemów na ich rozwój zainicjuje działania z pogranicza analityki biznesowej i technologicznej. IT będzie sondowało rynek, nowe możliwości rozwoju itp. pod kątem wprowadzania udoskonaleń w procesach biznesowych" - mówi Marko Samarowski.

Wolne ręce i oczyszczanie przedpola

IT w SPEC to nie tylko aplikacje. Projekt outsourcingu druku sieciowego przyniósł firmie redukcję kosztów drukowania dokumentów oraz użytkowania urządzeń o 30-40%. Dodatkowe korzyści przyniosło zarządzanie dostępem do wydruku. Powstało centrum reprograficzne, do którego trafiają automatycznie zgłoszone przez użytkowników wydruki o określonych parametrach. Z centrum korzystają też poddostawcy, którzy potrzebują wydruków dokumentacji technicznej. "Projekt pokazuje, w jaki sposób IT przyczynia się do efektywniejszego wykorzystania infrastruktury. Poprzez redukcję kosztów druku i urządzeń oraz zwiększenie poufności i monitoringu wydruków uwalniamy zasoby IT do innych celów, związanych z rozwojem, a nie utrzymaniem" - deklaruje Andrzej Dańczak.

W SPEC dokonano również całkowitej wymiany sprzętu aktywnego sieci korporacyjnej. Do zarządzania nową infrastrukturą wdrożono system zarządzania urządzeniami sieci wraz z narzędziami bezpieczeństwa teleinformatycznego. "Naszym celem było podniesienie poziomu bezpieczeństwa i ujednolicenie infrastruktury, także w kontekście dalszego rozwoju systemów i wdrożenia systemu ERP. Dokonaliśmy wyboru w oparciu o kryterium: najlepszy w swojej klasie plus najbardziej odpowiedni do naszych potrzeb" - podkreśla szef IT SPEC.

Atrakcyjna dywersyfikacja

SPECM@N to rozwijająca się od czterech lat szybka i wydajna sieć korporacyjna, której firma jest właścicielem. Sieć przebiega wzdłuż głównych magistrali ciepłowniczych. Atrakcyjna i redundantna sieć o potężnych parametrach (n x 40 Gb), plus łatwa możliwość dotarcia do praktycznie wszystkich budynków w centrum miasta i poza nim powoduje, że SPECM@N ma potencjał do świadczenia usług teleinformatycznych dla klientów zewnętrznych. Może to być źródło finansowania dalszego rozwoju infrastruktury teleinformatycznej i dodatkowych przychodów.

W SPEC obserwujemy zatem dokładne podporządkowanie zmian w IT celom ekonomicznym, a w tym wypadku - poprawy efektywności. W zanadrzu portfolio projektowego znajdują się bowiem np. działania na rzecz podniesienia wydajności pracy obwodów mistrzowskich, wsparcie dla działań z zakresu smart meteringu oraz budowa inteligentnej sieci ciepłowniczej. Godne uwagi jest wsparcie z zarządu dla przyjętej strategii zmian IT przy jasno określonych kryteriach rozwoju i zasad współpracy z biznesem. Weryfikacja przyjętych rozwiązań oparta jest na pomiarach KPI.

Czy na bazie dzisiejszych przemian SPEC ustanowi uniwersalny benchmark efektywnego zarządzania dużą firmą w oparciu o IT obejmujące i doskonalące kluczowe procesy biznesowe?


TOP 200