Dzięki tej funkcji użytkownicy usługi Instagram dowiedzą się od razu o jej awarii
- Janusz Chustecki,
- 13.10.2021, godz. 10:15
Instagram chce zaoszczędzić użytkownikom nerwów i testuje nową funkcję, która będzie automatycznie powiadamiać użytkowników o globalnych awariach, aby wiedzieli, że winą za tego rodzaju kłopoty mogą obarczyć dostawcę usługi, a nie lokalną sieć czy komputer.
Obecnie ten brak jasności jest dla każdego użytkownika usługi frustrujący, a po wdrożeniu nowej funkcji wszystko będzie od razu jasne. Instagram informuje, że funkcja powiadomi automatycznie użytkownika, że to dostawca usługi ma problemy techniczne, jak również wyśle komunikat o tym, że awaria została już usunięta.
Najpierw funkcja ma być testowana w jednym z krajów (będzie to prawdopodobnie USA), a w kolejnym etapie stopniowo wdrażana przez kilka miesiące na całym świecie.
Zobacz również:
- Trwają prace nad komputerami symulującymi działanie ludzkiego mózgu
- Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI
Zapobiegnie to takim sytuacjom jak ta sprzed kilkunastu dni, gdy pakiet aplikacji Facebooka (takich jak Instagram, WhatsApp i Messenger), nie działał przez kilka godzin, a ich użytkownicy byli zdezorientowali i poszukiwali w Internecie jakichkolwiek informacji, co się stało.