Debiut PressPlay

Dziś rusza długo oczekiwany płatny serwis muzyczny powstały w wyniku współpracy Vivendi Universal oraz Sony Music Entertainment.

Dzisiaj (19 grudnia) rusza PressPlay, długo oczekiwany płatny serwis muzyczny stworzony dzięki współpracy Vivendi Universal oraz Sony Music Entertainment. Na razie z PressPlay korzystać będzie mogła ograniczona liczba klientów - przedstawiciele serwisu poinformowali, że jego pełne uruchomienie planowane jest na pierwszy dzień stycznia 2002 r. Wiadomo już, że użytkownicy serwisu będą mieli do wyboru cztery różne "plany taryfowe". Najniższa opłata wynosić będzie 9,95 USD - za tę kwotę będzie można pobrać w ciągu miesiąca 30 plików MP3 oraz wysłuchać 300 piosenek (za pośrednictwem transmisji strumieniowej). Najdroższy abonament ma kosztować 24,95 USD - uprawniał będzie on do pobrania 100 utworów, odsłuchania 1000 oraz nagrania 20 dowolnych plików na płytę CD lub przenośny odtwarzacz MP3 (PressPlay jest, jak na razie jedynym serwisem subskrypcyjnym, który to umożliwia).

Przedsięwzięcia takie jak PressPlay są komercyjną odpowiedzią na popularność darmowych serwisów peer-to-peer takich jak Napster. W grudniu br. uruchomiono podobny serwis MusicNet, którego udziałowcami są m.in. BMG oraz EMI. Wiadomo już, że użytkownicy zarówno PressPlay, jak i MusicNet będą mogli korzystać z oferty ok. 75 tys. utworów.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej
  • Apple kończy z programem naprawczym klawiatur motylkowych
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200