Czwartkowy Przegląd Prasy

Toshiba wprowadza szybkie pamięci UFS 2.0… Yahoo inwestuje w firmę tworzącą inteligentne pulpity… BlackBerry liczy na klientów biznesowych… Także w Polsce rośnie sprzedaż e-dzienników… Szybki Internet w całej Polsce do 2020 roku… Krótsza lista kandydatów na szefa Microsoftu… PlayStation Now, czyli gry w chmurze… W Polsce wystartuje portal społecznościowy dla dzieci… Rośnie sieć sklepów Apple w Chinach… Aplikacja ciekawa, ciekawsi inwestorzy… Bitcoin nie jest skarbem Alibaby…

COMPUTERWORLD

Szybkie pamięci UFS 2.0 od Toshiby

Toshiba wprowadzi do oferty pamięci NAND/flash dedykowane dla urządzeń mobilnych (smartfony i tablety), pracujące dużo szybciej od obecnie stosowanych. Będą to pamięci oparte na nowym standardzie UFS 2.0 - każdy kanał tej pamięci transmituje dane z szybkością 600 MB/s, czyli dwa razy szybciej od pamięci w standardzie UFS 1.1. Nowa specyfikacja pozwala transmitować dane jednocześnie przez dwa kanały, dzięki czemu pamięci UFS 2.0 transmitują dane cztery razy szybciej niż pamięci UFS 1.1. Pamięci UFS zastąpią w przyszłości pamięci e-MMC (stosowane obecnie powszechnie w tabletach, smartfonach, drukarkach, kamerach i innych elektronicznych urządzeniach konsumenckich). Pamięci e-MMC są dostępne wersjach o pojemności od 2 do 128 GB, a najnowsza wersja standardu e-MMC (5.0) pozwala transmitować dane z szybkością 400 MB/s. Warto też przypomnieć, że pamięci USF mogą odczytywać dane z procesora hosta i jednocześnie zapisywać je tam, podczas gdy w przypadku pamięci e-MMC nie jest to możliwe. Źródło: Toshiba zapowiada szybką pamięć UFS 2.0

Yahoo kupiło firmę Aviate

Portal Yahoo przejął firmę Aviate – startup, który opracował nowatorską metodę organizowania interfejsu w urządzeniu z systemem Android w oparciu o informacje o tym, co w danej chwili robi jego użytkownik. Oprogramowanie monitoruje aktywność właściciela urządzenia i odpowiednio dopasowuje do niej wygląd interfejsu systemu – jeśli np. użytkownik wsiądzie do auta, na ekranie startowym pojawią się aplikacje związane z podróżowaniem (np. nawigacja GPS). Gdy użytkownik wejdzie do siłowni, pojawią się tam skróty do programów treningowych. Ważnym czynnikiem będzie również pora dnia – rano wyświetlany będzie inny zestaw aplikacji niż wieczorem. Przedstawiciele Aviate tłumaczą, że dzięki ich oprogramowaniu użytkownik może efektywniej używać urządzenia z Androidem i nie tracić czasu na każdorazowe szukanie potrzebnych mu w danej chwili aplikacji. Do określania, jakie są to w danej chwili programy, Aviate wykorzystuje m.in. dane z GPS, modułu Wi-Fi, akcelerometru itp. Źródło: Yahoo kupuje twórcę inteligentnych pulpitów w Androidzie

Zobacz również:

  • Sprzedaż dysków twardych spadła o 15% w ostatnim kwartale

BlackBerry znów mierzy w klientów biznesowych

John Chen, niedawno powołany prezes BlackBerry zapowiedział, że jego firma zamierza odzyskać zaufanie klientów biznesowych. - Rozmawiałem już z wieloma CIO i dystrybutorami. Oni rozumieją, że dobre BlackBerry na rynku to korzyść dla wszystkich. Zależy im na tym, żebyśmy odnieśli sukces – opowiadał Chen w rozmowie z Computerworld. Chen zapowiedział, że w swoim kolejnym smartfonie BlackBerry wyeliminuje wszystkie bolączki, które spowodowały, że firma zaczęła przegrywać z urządzeniami opartymi na Androidzicie czy iPhonami. BlackBerry nie ujawniło jednak jak nowy smartfon będzie się nazywał, ani kiedy pojawi się na rynku. Źródło: Nowy CEO BlackBerry chce odzyskać klientów biznesowych

RZECZPOSPOLITA

e-wydania dzienników zyskują popularność

W listopadzie łączna sprzedaż elektronicznych wydań czterech największych ogólnoposkich gazet \sięgnęła prawie 20 tys. egzemplarzy. To o 41 proc. więcej niż przed rokiem. Jedynym tytułem, któremu nie wzrosła sprzedaż e-wydań jest „Gazeta Wyborcza". W listopadzie 2013 roku sprzedawała ich średnio 1,85 tys. egz., a to o 7,5 proc. mniej niż rok wcześniej. „Dziennik Gazeta Prawna" sprzedawał 9,3 tys. egz. elektronicznych wydań (o 17,5 proc. więcej niż w listopadzie 2012 roku), bulwarowy „Fakt": 208 egz. (przy zaledwie 84 egz. rok wcześniej), a „Rz": 8,64 tys,. egz. (ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej) – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Tylko „Super Express" nie wykazuje sprzedaży żadnych elektronicznych wydań. Źródło: Rośnie sprzedaż e-wydań gazet

Szansa na szybki Internet dla wszystkich Polaków

Rada Ministrów przyjęła Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa, Narodowy Plan Szerokopasmowy i Program Operacyjny Polska Cyfrowa 2014 -2020. Pierwszy z nich jest związany z rozwojem e-usług administracji państwowej. Narodowy Plan Szerokopasmowy zakrojony jest od 2014 do 2020 roku i ma upowszechnić dostęp Polaków do szerokopasmowego Internetu. - Dzięki niemu dostęp do szybkich usług szerokopasmowych uzyska prawie 16,5 mln Polaków – podaje Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. Z kolei Polska Cyfrowa ma kumulować działania z trzech obszarów: upowszechniania dostępu do Internetu, kwestii związanych z treściami i usługami internetowymi oraz kompetencji internautów. Na ten cel przewidziano budżet 2,26 mld euro, a na rozwój dostępu do szybkiego Internetu 1,02 mld euro, Zgodnie z zapisami w Europejskiej Agendzie Cyfrowej program zakłada objęcie dostępem do Internetu o przepustowości co najmniej 30 Mb/s wszystkich gospodarstw w Polsce do końca 2020 roku. Źródło: Rząd przyjął trzy ważne programy związane z informatyzacją i cyfryzacją państwa

Mulally nie będzie szefem Microsoftu

Z grona kandydatów na szefa Microsoftu odpadł Alan Mulally, dyrektor generalny Forda, Sam rozwiał on spekulacje i oświadczył, że zamierza nadal kierować samochodowym koncernem z Detroit. Gdy latem ubiegłego roku Steve Ballmer zapowiedział odejście na emeryturę z funkcji dyrektora Microsoftu, Mulally był wymieniany na krótkiej liście faworytów do objęcia schedy po nim. Powodów, dla których Microsoft przymierzał się do ściągnięcia do siebie szefa Forda nie trzeba daleko szukać. Mulally uchodzi w Detroit za człowieka opatrznościowego. W okresie kryzysu Ford jako jedyny koncern z amerykańskiej Wielkiej Trójki nie ogłosił bankructwa i nie został znacjonalizowany. Drugi co wielkości producent aut w USA przeprowadził głęboką i bolesną reorganizację, ale – co najważniejsze – odzyskał rentowność. Źródło: Mulally zostaje w Fordzie, Mcrosoft nadal szuka szefa

GAZETA PRAWNA

Gry na PlayStation wędrują w chmurę

W lipcu 2012 roku za 380 milionów dolarów Sony wykupiło platformę Gaikai - cieszący się sporą popularnością na azjatyckim rynku serwis świadczący usługę grania w chmurze. Jego działalność zawieszono, ale jednocześnie pracowano nad nową usługą. Ich efektem jest PlayStation Now - swego rodzaju wirtualna biblioteka najlepszych gier z PlayStation 3, które dzięki wykorzystaniu technologii Gaikai będziemy mogli uruchomić na ekranie przenośnej konsoli PS Vita, PS4, jak również telewizora, tabletu, a nawet smartfona. Zakres urządzeń, które swoim zasięgiem może objąć nowa usługa Sony jest praktycznie nieograniczony, bo gry z PlayStation Now będą uruchomiane w chmurze, a co za tym idzie nie obciążą mocy obliczeniowej urządzenia w takim stopniu, jak aplikacja uruchomiona lokalnie. Już w przyszłym miesiącu rozpoczną się beta-testy PlayStation Now, a w USA usługa ma wystartować jeszcze w tym roku i w pierwszej kolejności będzie dostępna dla użytkowników PS4. Źródło: CES 2014: Sony szykuje kolejną rewolucję dla graczy. PlayStation Now wystartuje jeszcze w tym roku!

Będzie polska wersja portalu społecznościowego dla dzieci

Powstanie polska wersja serwisu społecznościowego Tweegee przeznaczonego dla użytkowników od 6. roku życia. Portal ma już ponad 6,3 mln użytkowników w USA, Rosji, Turcji, Argentynie, Brazylii i we Włoszech, a właściciel marki, izraelska firma Kardan Communications, uznał, że pora na Polskę. Serwis ma być bardzo bezpieczny pod względem publikowanych w nim treści, a projekt będzie realizowany wspólnie z lokalnym partnerem. Eksperci uważają, że portal społecznościowy dla dzieci może się cieszyć powodzeniem, o ile spełni kilka warunków. – Coraz więcej jest na rynku marek, które produkty kierują do dzieci w wieku 8–13 lat, coraz więcej dzieci dostaje smartfony i tablety.– mówi Łukasz Dziekan z agencji Socializer zajmującej się rynkiem mediów społecznościowych. Jego zdaniem wiele zależy od tego, czy Tweegee zaproponuje wartościowe treści i zadba o kwestie związane z nadzorem rodzicielskim i bezpieczeństwem systemu. Źródło: Tweegee czyli Facebook dla dzieci pojawi się w Polsce. Internet celuje w coraz młodszych

PULS BIZNESU

10. sklep Apple w Chinach

Apple szykuje się do otwarcia swojego 10-tego sklepu w Chinach Kontynentalnych, informuje Bloomberg. Ma on zostać otwarty 10 stycznia w China Central Mall, w pekińskiej dzielnicy Chaoyang. Swój pierwszy sklep Apple otworzyło w Chinach w 2008 r. w innej pekińskiej dzielnicy Sanlitun. Obecna placówka będzie czwartą w stolicy kraju. Oprócz tego firma ma jeszcze cztery sklepy w Szanghaju oraz po jednym z Chengdu i Shenzhen. Źródło: Apple otwiera kolejny sklep w Chinach

Start-up z ciekawymi inwestorami

Biz Stone, współtwórca Twittera, wprowadził na rynek nową aplikację o nazwie Jelly. Nowe dzieło współtwórcy Twittera to aplikacja typu Q&A, o której Stone mówi, że jest nową drogą wyszukiwania. Idea aplikacji opiera się na poszukiwaniu odpowiedzi na pytania w swoich sieciach społecznościowych – np. użytkownik idący ulicą dostrzega nieznany kwiat. Robi zdjęcie roślinie i wrzuca ją do sieci pytając o szczegółowe informacje. Pieniądze na start-up przygotowujący aplikację wyłożyli inni współzałożyciele Twittera, czyli Jack Dorsey i Ev Williams, a także były wiceprezydent USA, Al Gore, lider zespołu U2, Bono i założyciel portalu LinkedIn, Reid Hoffman. Źródło: Nowa aplikacja współtwórcy Twittera

Alibaba nie chce bitcoinów

Alibaba Group Holding, największy chiński e-detalista, zakaże sprzedaży bitcoina i innych wirtualnych walut, po tym jak bank centralny Chin zaostrzył w grudniu przepisy, informuje Bloomberg. Od 14 stycznia zakaz ma obowiązywać na Taobao Marketplace, jednej z głównych platform, które łączą kupujących i sprzedających z serwisu Alibaba. Dotyczyć on będzie handlu bitcoinami i produktami powiązanymi, w tym oprogramowania i sprzętu „górniczego” do „wydobywania” wirtualnych walut. Chiński bank centralny nakazał tamtejszym instytucjom finansowym wstrzymanie obsługi transakcji bitcoinami po tym jak wartość tej wirtualnej waluty zwiększyła się 89-cio krotnie. Według przedstawicieli Alibaby, wprowadzany zakaz sprzedaży ma na celu ochronę interesów użytkowników serwisu. Źródło: Alibaba też zakazuje handlu bitcoinami

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200