Contact center w modelu SaaS

Sprzedażą systemu SAP Business Communications Management (BCM) w modelu usługowym zajmie się polska spółka ComTrust. Jej działalność obejmie całą Europę.

ComTrust został powołany przez zespół Finnsoft - partnera SAP Polska, który wdraża system BCM w tradycyjnym modelu, u klienta. ComTrust został partnerem SAP AG, dołączając do nielicznego grona firm mogących sprzedawać oprogramowanie BCM w modelu Software-as-a-Service (SaaS). Będzie oferować usługi na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (30 krajów). Uruchomienie sprzedaży planowane jest latem.

SaaS prosto z Polski

Widzimy duży potencjał na rynku dla SAP BCM. Nowy model sprzedaży umożliwia skorzystanie z rozwiązań contact center przez firmy, które nie mogły sobie na to pozwolić, w których powstanie od kilku do kilkunastu stanowisk w dziale wsparcia klienta.

Piotr Pytlakowski, prezes zarządu ComTrust

SAP rozwinął ofertę contact center po przejęciu w 2007 r. fińskiej spółki Wicom. Wicom był producentem systemu Communications Server Suite, który Finnsoft wprowadził na polski rynek w 2003 r. W wyniku przejęcia przez SAP, rozwiązanie stało się częścią oferty Business Communications Management. W Finlandii nadal znajduje się centrum rozwoju tego systemu. Od tamtej pory Finnsoft wdrożył system SAP BCM, a wcześniej CSS u klientów z sektora finansowego (m.in. Deutsche Bank PBC), w branży ubezpieczeniowej (TUnŻ Cardiff Polska), w Wydawnictwach Szkolnych PWN i Grupie Lotos. Użytkownikami SAP BCM w Europie są m.in. fińskie koleje i poczta, koleje niemieckie, płatna telewizja TV Premiere.

Doświadczenie Finnsoftu we wdrażaniu BCM w Polsce i za granicą - m.in. kontrakt dla węgierskich wodociągów, realizowany we współpracy z SAP Hungary - zdecydowało o tym, że Polakom centrala SAP powierzyła uruchomienie oferty BCM w modelu SaaS. W tym celu ComTrust zainwestuje w infrastrukturę serwerową i wynajmie dla niej miejsce w centrum hostingowym . Na serwerach zostaną zainstalowane licencje SAP BCM, które ComTrust nabywa bezpośrednio od SAP AG. Z tego powodu konieczne było powołanie nowej spółki. Na jej czele stanął Piotr Pytlakowski, także dyrektor generalny Finnsoftu.

Przygotowana przez ComTrust infrastruktura w architekturze "multi-tenancy" umożliwia instalowanie wielu niezależnych instancji contact center na jednym środowisku serwerowo-sprzętowym, z odseparowanymi binariami i strukturami baz danych dla każdego z klientów z osobna. Spółka podkreśla, że użytkownik systemu niezależnie od tego czy funkcjonuje w jednej, czy wielu lokalizacjach, musi zainwestować jedynie w niezbędny sprzęt, czyli słuchawki i komputery, a wydatki operacyjne są ograniczone do comiesięcznej opłaty za wykorzystywanie systemu, która zawiera koszt licencji i utrzymania.


TOP 200