Badania: social media coraz ważniejsze dla biznesu
-
- Krzysztof Piątek,
- 17.05.2010, godz. 14:18
W badaniu przeprowadzonym przez Eurocom Worldwide prawie połowa firm zadeklarowała zwiększenie budżetów na social media w najbliższym roku.
- Twitter testuje narzędzia dla biznesu
- Jak odbudować oglądalność telewizji dzięki sieciom społecznościowym
- Jak Google chce przeszukiwać serwisy społecznościowe
- Facebook przebija Google
- Internet zmienił relacje między konsumentami i producentami
- Medium firmowo zaangażowane
- Badanie: fani stron firmowych w FB
Badanie wykazało także, że tylko ponad jedna trzecia firm (37 proc.), które wzięły udział w Eurocom Worldwide Survey prowadzi blogi korporacyjne. W porównaniu z poprzednim rokiem, wynik ten jest lepszy zaledwie o cztery proc. (33 proc. w roku 2009).
Zobacz również:
Zwiększenie budżetów przeznaczonych na działania związane z mediami społecznościowymi na przestrzeni kolejnych dwunastu miesięcy zadeklarowali przedstawiciele niemal połowy badanych firm.
Blogi: mieszane uczucia
Ankietowani jako główny powód nie wykorzystywania blogów jako narzędzi komunikacyjnych wskazywali konieczność zbyt dużego zaangażowania czasowego w prowadzenie bloga (39 proc. respondentów). Niemal jedna trzecia z nich (32 proc.) stwierdziła, iż nie widzą w blogowaniu żadnych profitów dla ich korporacji.
- Podczas gdy większość kadry zarządzającej zdaje sobie sprawę z tego, jak istotna jest właściwa komunikacja z klientami oraz szerszą publicznością, wielu z nich obawia się blogowania. Jak wykazało nasze badanie, głównym powodem może być obawa przed poświęcaniem na prowadzenie ciekawego bloga zbyt dużej ilości kosztownego dla menedżerów czasu - mówi Mads Christensen, dyrektor sieci agencji zrzeszonych w Eurocom Worldwide.
56 proc. firm, które zadeklarowały w badaniu prowadzenie bloga, jako powód działań podało chęć wzmocnienia interakcji ich organizacji z klientami. Ponad jedna trzecia respondentów (34 procent) bloguje, by podnieść swój profil i pozycję lidera na rynku.
Wizerunek kandydata
Prawie trzy czwarte (73 proc.) badanych menedżerów posiada natomiast swoje indywidualne profile na portalach takich jak LinkedIn czy rzadziej uczęszczanym Plaxo (19 proc.).
- Wyniki badania potwierdzają fakt, iż prywatne zdjęcia lub informacje umieszczane na portalach społecznościowych mogą mieć istotny wpływ na przebieg kariery zawodowej. Blisko 40 procent szefów analizuje profile swoich przyszłych pracowników na Facebook czy LinkedIn i jednocześnie planuje aktywniej komunikować się z otoczeniem za pośrednictwem social media - mówi Rafał Czechowski, dyrektor zarządzający Imago PR.
Badanie przeprowadzono na przełomie stycznia i lutego br. wśród 286 menedżerów i kierowników w spółkach technologicznych głównie na terenie Europy.