Asseco Business Solutions wprowadza na rynek nowy system łączący cechy rozwiązań typu BPM i DMS
- Piotr Waszczuk,
- 15.04.2011, godz. 16:38
Zgodnie z oficjalnymi informacjami oprogramowanie Asseco Softlab SEOD łączy funkcje z zakresu zarządzania procesami biznesowymi z rozwiązaniami typowymi dla systemów zarządzania dokumentacją.
System SEOD jest dostępny jako standardowa funkcjonalność dla najnowszej wersji systemu Asseco Softlab ERP. Wedle zapowiedzi oprogramowanie może jednak funkcjonować jako rozwiązanie w pełni niezależne. Obsługiwany za pośrednictwem przeglądarki internetowej system pozwala m.in. na projektowanie złożonych ścieżek akceptacji i obiegu dokumentów. Standardowo wspierany jest m.in. obieg dokumentów w typowych działaniach z zakresu procesów zakupowych oraz działań kadrowych. Bardziej specyficzne procesy - m.in. obsługa ofert, umów, zleceń fakturowania oraz dokumentacji pozafinansowej - są modelowanie na wstępnym etapie wdrożenia. Cechą charakterystyczną nowego systemu ma być również możliwość prostego zintegrowania z innymi systemami biznesowymi - m.in. rozwiązaniami klasy ERP, BI i HR - oraz urządzeniami skanującymi.
Zdaniem przedstawicieli Asseco Business Solutions głównymi korzyściami wynikającymi z zastosowania systemu Asseco Softlab SEOD ma być m.in. zwiększenie szybkości i jakości obiegu informacji w firmie, zwiększenie wydajności pracy, ułatwienia w zakresie dostępu do wiedzy, a także oszczędności wynikające z eliminacji zbędnych dokumentów papierowych. Jednocześnie wykorzystanie mechanizmów klasy DMS ma również ułatwiać bieżącą kontrolę budżetów kosztowych i agregację zapotrzebowań zakupowych. Warto dodać, że oprogramowanie jest już wykorzystywane w Asseco Poland. Wedle oficjalnych informacji z systemu korzysta tam ok. 3 tys. aktywnych użytkowników.
Przeczytaj też:
Jak nie utonąć w papierach