Juniper zapowiada nowe otwarcie

Juniper ogłosił z wielką pompą pod koniec października br. nową strategię "The New Network", prezentując jednocześnie wiele nowych rozwiązań sprzętowych i programistycznych. Firma wybrała na miejsce tego wydarzenia, które zbiegło się z 40. rocznicą powstania internetu, nowojorską giełdę. Jest to od 1996 r., momentu założenia firmy, najważniejsze wydarzenie w jej historii.

Juniper ogłosił z wielką pompą pod koniec października br. nową strategię "The New Network", prezentując jednocześnie wiele nowych rozwiązań sprzętowych i programistycznych. Firma wybrała na miejsce tego wydarzenia, które zbiegło się z 40. rocznicą powstania internetu, nowojorską giełdę. Jest to od 1996 r., momentu założenia firmy, najważniejsze wydarzenie w jej historii.

Juniper zapowiada nowe otwarcie

Juniper zaprezentował nowe modele routerów brzegowych linii MX, routerów usługowych SRX dla środowisk cloud computing, a przede wszystkim długofalową strategię, która ma zapewnić użytkownikom budującym centra danych przy wykorzystaniu jej rozwiązń stabilność rozwoju przez co najmniej najbliższe dziesięć lat.

Jest to odpowiedź Junipera na zaostrzającą się konkurencję ze strony takich dostawców rozwiązań sieciowych, jak Cisco, Enterasys, HP czy Alcatel-Lucent, którzy wprowadzają nie tylko nowe produkty, lecz także zintegrowane rozwiązania dla centrów danych i systemów IT, w których urządzenia sieciowe są tylko jednym z elementów.

Czy nowa strategia Junipera będzie skutecznym sposobem na pozyskanie nowych klientów budujących centra danych i środowiska obliczeniowe "cloud computing"? Tu opinie są podzielone i dopiero czas pokaże czy nowe pomysły firmy sprawdzą się i przyniosą biznesowy sukces.

Junos bardziej otwarty

Najistotniejszym elementem nowej strategii Junipera jest szersze otwarcie systemu operacyjnego Junos. Firma podjęła decyzję o udostępnieniu niektórym dostawcom rozwiązań sieciowych kodu tego oprogramowania już dwa lata temu (program PSDP; Partner Solution Development Platform), a obecnie zaprezentowała nową inicjatywę Junos Space. Ma to być otwarta platforma aplikacyjna, na której deweloperzy będą mogli projektować i uruchamiać właściwie dowolne oprogramowanie sieciowe, choć Juniper będzie udzielać licencji na udoskonalanie kodu Junos i budowanie na jego bazie nowych aplikacji. Pierwszą firmą, która uzyskała licencję na wprowadzanie zmian do kodu, jest Blade Network Technologies, producent przełączników kasetowych stosowanych w centrach danych.

Nietrudno się domyślić, że inicjatywa Junos Space jest odpowiedzią Junipera na podobną strategię firmy Cisco dotyczącą systemu IOS. Wydaje się jednak, że jest to odpowiedź nieco spóźniona, chyba że inicjatywa Junipera spotka się ze szczególnie przychylnym przyjęciem przez dostawców rozwiązań sieciowych do obsługi rdzeni sieci LAN, takich jak IBM.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200