3 powody, przez które RTO nie działa. Firmy wzywają do biur i tracą kluczowych specjalistów

Wiele firm uruchamia politykę powrotu do biur (Return to the office - w skrócie RTO), zmuszając pracowników do pracy hybrydowej lub całkowicie stacjonarnej. Specjaliści preferują jednak pracę zdalną i często odchodzą. Potwierdzają to badania.

Firmy, które zmuszają pracowników do powrotu do biura tracą wielu kluczowych pracowników / Fot. Zamrznuti tonovi, Shutterstock

Firmy, które zmuszają pracowników do powrotu do biura tracą wielu kluczowych pracowników / Fot. Zamrznuti tonovi, Shutterstock

Nie jest zaskoczeniem, że pracownicy nie zawsze chcą być zmuszani do powrotu do biura. Firma konsultingowa specjalizująca się w miejscach pracy, Unispace, ujawniła skalę szkód, jakie nakazy powrotu do biura spowodowały na całym świecie.

Jak podaje Unispace, 42% pracodawców biorących udział w badaniu przyznało, że odnotowali wyższy poziom odejść pracowników, niż się spodziewali.

Zobacz również:

  • Już wkrótce z samochodu będziemy mogli pracować jak z domu
  • Nowe drukarki MFP Sharp - tanie i wydajne drukowanie dla MŚP

Kolejne 29% firm przyznaje, że teraz mają problemy z rekrutacją, głównie z powodu braku wsparcia dla hybrydowych/zdalnych form pracy.

Dane pochodzą z obszernego badania, w którym wzięło udział 9500 pracowników i 6650 pracodawców z 17 różnych krajów.

Zdumiewające jest, że aż 72% przebadanych firm przyznaje, że wprowadziło nakaz powrotu do biura, co spotkało się z niezadowoleniem pracowników.

RTO nie działa

Wiele firm, w tym CEO Amazona Andy Jassy, już wcześniej wypowiadało się na temat korzyści płynących z pracy na miejscu, takich jak "komunikacja ad hoc i współpraca, które prowadzą do lepszej produktywności oraz korzyści dla lokalnej gospodarki".

Zdaniem Unispace pracodawcy zwykle mają większe zaufanie do rekrutacji i szkolenia nowych pracowników osobiście.

Mimo to obecni pracownicy wskazują na wzrost prywatności, spokojniejsze środowisko i ogólnie lepszą produktywność jako kluczowe argumenty przemawiające za pracą z domu.

Wyraźna rozbieżność między pracodawcami a pracownikami jest najważniejszym wynikiem tego badania.

Aż 83% pracodawców uważa, że ich biura są dostosowane do tego, aby pracownicy mogli być produktywni. Mało kto jednak zwraca uwagę, że pracownik nie chce np. tracić czasu na dojazdy i woli mieć więcej czasu na spędzanie z rodziną lub na hobby.

Chociaż podejście i skala tego badania różnią się od wcześniejszych, jego wyniki odzwierciedlają te zawarte w niezliczonych innych raportach, które pojawiły się w poprzednich latach. Wszystkie wskazują na to, że pracodawcy po prostu nie dostarczają odpowiednich narzędzi lub warunków dla swoich pracowników.

Dlaczego RTO nie działa? 3 główne powody

Polityka RTO nie jest pozytywnie odbierana przez wielu pracowników. Trzy główne powody podawane przez nich to:

1. Elastyczność i równowaga między pracą a życiem osobistym. Praca zdalna pozwala na większą elastyczność w zarządzaniu czasem. Pracownicy mogą dostosować swoje godziny pracy, aby lepiej pasowały do ich stylu życia i zobowiązań rodzinnych. To może być szczególnie korzystne dla rodziców lub osób opiekujących się bliskimi.

2. Oszczędność czasu i kosztów na dojazd. Dla wielu osób dojazd do pracy i z powrotem każdego dnia jest czasochłonny i kosztowny. Praca z domu eliminuje te dojazdy, co pozwala na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy, które można spożytkować w inny, bardziej produktywny sposób.

3. Lepsze warunki pracy. Niektórzy pracownicy uważają, że w domu mogą stworzyć sobie środowisko pracy, które jest bardziej sprzyjające skupieniu i produktywności. Brak hałasu i rozpraszających czynników, które często występują w biurze, pozwala im pracować efektywniej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200