Komunikacja w erze postpandemicznej – badanie Computerworld

Praca zdalna stosowana była w przedsiębiorstwach na długo przed pandemią COVID-19, choć zasadniczo dotyczyła wąskiej grupy zawodów i branż. Globalne zagrożenie dla zdrowia przyczyniło się do gwałtownej, a przy tym masowej zmiany modelu świadczenia pracy. Pracownicy mieli pozostać w domach, a wielu z nich, mimo niewielkiego już ryzyka, nadal pracuje zdalnie lub hybrydowo.

Zmiana modelu pracy postawiła przed działami IT szereg nowych wyzwań, z którymi te w trybie pilnym musiały się zmierzyć. Jednym z nich było zapewnienie warunków świadczenia pracy na odległość, w tym udostępnienie pracownikom narzędzi umożliwiających sprawną komunikację wewnątrz firmy i poza nią. Wideorozmowy i wideokonferencje zmieniły zasady kontaktów między ludźmi. W spotkaniach może teraz uczestniczyć większa liczba współpracowników, a spotkania z kontrahentami i klientami wcale nie muszą odbywać się na miejscu. Choć wiele osób przyzna, że w biznesie nic nie zastąpi kontaktów osobistych, to rozwiązania do spotkań wideo online doskonale uzupełniły wachlarz dostępnych środków komunikacji. W końcu pracodawcy dostrzegają zalety pracy zdalnej i hybrydowej, a wielu pracowników nie wróci już do wykonywania swoich obowiązków służbowych całkowicie w trybie stacjonarnym.

Badanie Computerworld miało na celu znalezienie odpowiedzi na pytania: jak pandemia COVID-19 wpłynęła na wykorzystanie narzędzi komunikacyjnych w firmach? Czy wideorozmowy i wideokonferencje zdominowały lub wyparły tradycyjne formy komunikacji w kontaktach z współpracownikami, kontrahentami i klientami? Jak w erze postpandemicznej wygląda komunikacja w firmach?

Gorąco zachęcamy do zapoznania się z materiałem!

Pobierz materiał
Najpopularniejsze
Chmura obliczeniowa i usługi jej towarzyszące. Doradztwo, migracja, zarządzanie.
Chmura obliczeniowa i usługi jej towarzyszące. Doradztwo, migracja, zarządzanie.
Chmura prywatna – opcja warta rozważenia
Chmura prywatna – opcja warta rozważenia
Rozwój zawodowy specjalistów IT - Jak skutecznie wspomagać ten proces za pomocą e-learningu
Rozwój zawodowy specjalistów IT - Jak skutecznie wspomagać ten proces za pomocą e-learningu
Na drodze do cyberodporności
Na drodze do cyberodporności