Najnowsze trendy w cyberbezpieczeństwie branży e-commerce

Rynek e-commerce w Polsce znacząco się zmienił w ciągu ostatniego roku, a jego rozwój dynamicznie przyspieszył – w ciągu 12 miesięcy wzrósł o ok. 30%, a obroty osiągnęły pułap 15 mld euro. W Polsce i na całym świecie zmieniły się także wyzwania związane z cyberbezpieczeństwem zakupów w sieci oraz priorytety osób odpowiedzialnych za ten obszar. Między innymi temu zagadnieniu poświęcony był panel dyskusyjny zorganizowany przez redakcję Computerworld, w którym wzięli udział przedstawiciele branży oraz eksperci zajmujący się bezpieczeństwem.

Ruch internetowy wzrósł, a coraz ważniejszym trendem w obszarze bezpieczeństwa stały się trudne do wykrycia boty symulujące ludzkie zachowania. Ruch botów ma duży wpływ na wydajność i koszty całego IT, a także na sam biznes. Dlatego firmy coraz chętniej wykorzystują zaawansowane rozwiązania technologiczne, w tym technologię Edge. Przesuwanie jak największej ilości elementów serwisów internetowych na brzeg sieci, blisko urządzeń końcowych, pozwala na szybsze reakcje na zagrożenia.

W ubiegłym roku zaobserwowano także ogromny wzrost ataków typu credential stuffing, które polegają na sztucznym obciążeniu infrastruktury sieciowej z wielu miejsc jednocześnie. To także jedna z wielu bolączek osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo w branży e-commerce.

Zagrożenia technologiczne to nie wszystko – socjotechnika jest bardzo popularnym i skutecznym narzędziem, od dawna wykorzystywanym przez cyberprzestępców. Dlatego tak ważne jest budowanie świadomości konsumentów i pracowników branży e-commerce.

Zapraszamy do lektury bezpłatnego raportu E-commerce – korzyści i nowe wyzwania.