Device as a service (DaaS) w pigułce

Obojętnie, czy chodzi o komputery PC, smartfony, tablety czy inny sprzęt, korporacje zawsze szukają możliwości outsourcingu, co pozwala na uniknięcie kosztów związanych z zakupami.

Wszyscy znamy rozwiązanie SaaS, czyli oprogramowanie jako usługa. Tak działają zarówno programy do pracy, np. Office 365, jak i chmurowe centra danych (choćby Amazon Web Services). Powierzenie zaplecza firmie zewnętrznej w zamian za regularną opłatę jest wygodnym rozwiązaniem, które znacznie odciąża finanse. Inaczej działa schemat BYOD, czyli korzystanie z tabletów, laptopów oraz innych urządzeń pracowników na potrzeby firmy. Niesie to jednak ryzyko: ponieważ pracownik wykorzystuje je zarówno do załatwiania spraw firmowych, jak i prywatnych, może przepuścić wirusa do firmowej sieci, a dane firmowe mogą zostać skradzione z urządzenia. Ponadto urządzenia takie mają różny okres życia, a także trudno nimi centralnie zarządzać. Dlatego właśnie rozwiązanie znane jako PC-as-a-service (PCaaS) lub Device-as-a-service (DaaS) zyskuje coraz większą popularność, zaś analitycy przewidują, że upowszechni się w ciągu kilku kolejnych lat. Ale czym właściwie jest PCaaS? Co za nim przemawia, jakie problemy rozwiązuje? Przyglądamy się temu i staramy odpowiedzieć na najczęściej zadawane w związku z nim pytania.

Zapraszamy do lektury!

Jeżeli jesteś zainteresowany dostępem do materiału podaj adres e-mail

Organizatorem usługi udostępnienia materiału Whitepaper jest IDG Poland S.A..
Udostępnienie materiału Whitepaper to usługa, w której masz możliwość pobrania wybranego pliku oraz możesz otrzymać dodatkowe informacje od organizatorów za pośrednictwem poczty e-mail i telefonu.
Rejestracja na Whitepaper jest jednoznaczna z akceptacją Regulaminu usługi.


Możliwość pobrania materiału otrzymają tylko wybrani uczestnicy, dlatego po zarejestrowaniu otrzymasz od nas informację o zakwalifikowaniu się do usługi.