VOD

Dług technologiczny? To nie musi być moja rzeczywistość

Odkładanie inwestycji w cyfrowe zaplecze w czasie to wciąż dla niektórych firm w Polsce sport narodowy. Efekt? Nieustanne mierzenie się długiem technologicznym. Często na własne życzenie. Jednak doświadczenie pokazuje, że odkładanie inwestycji w infrastrukturę, aplikacje i kompetencje ludzkie mści się i to zgodnie z prawami Murhpy-ego nieuchronnie i dotkliwie.

Współczesne realia gospodarcze dla wielu firm stanowią nie lada wyzwanie. Płynność firmy przebojem wbiła się do panteonu wartości nadrzędnych. Tymczasem trudno jest oszacować wartości, jaką daje firmie eliminacja długu. Pozostaje również niepewność, czy dana inwestycja stanie się faktycznym remedium na problem. To działa paraliżująco i powoduje opóźnianie decyzji o inwestycjach rozwiązujących problem. Utrzymuje się tendencja do bieżącego „łatania” luk, niedociągnięć i niepoprawności.

Przyczyn takiego stanu jest wiele – od braku jasnej strategii rozwoju organizacji, przez luki kompetencyjne, do braków zasobów finansowych potrzebnych do gruntownej zmiany.

Redakcja Computerworld wraz z firmą ApexIT zakończyła właśnie zaprojektowane przez Miłosz Błasiaka badanie „Dług technologiczny polskich przedsiębiorstw, a kierunek rozwoju IT”. Analiza polskich przedsiębiorstw miała na celu nakreślenie sposobu myślenia polskich firm o długu technologicznym.

  • Jakich środowisk i rozwiązań dotyczy dług?
  • Co przyczynia się do jego powstawania i co zrobić, aby go ograniczać?

Chcielibyśmy zapoznać Państwa z wynikami naszych badań i zaprosić do dyskusji o kierunkach rozwoju polskich organizacji w kontekście zadań stawianych przed działami IT oraz roli zewnętrznych partnerów w osiąganiu celów. Celów zbieżnych lub wskazanych wprost przez biznes. IT, jako katalizator innowacji, ma dzisiaj szansę odegrać kluczową rolę w zachowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku. Co musi się jednak stać, by ta maszyna zadziałała prawidłowo?

Odpowiedzi będziemy wspólnie szukać podczas naszego eksperckiego webinaru, 23 maja, na który zapraszamy.

Chcemy, by wyniki naszych badań stały się przyczynkiem do wewnętrznych dyskusji w organizacjach, jak za pomocą technologicznych i kompetencyjnych zmian wspierać rozwój biznesu.

Prelegenci

Miłosz Błasiak

Deal Manager, Hewlett Packard Enterprise Polska Sp. z o.o.

Artur Kamiński

Chief Technologist, apex.it sp. z o.o.

Grzegorz Stech

Redaktor Naczelny, Computerworld

Formularz rejestracyjny

Organizatorzy

Partner