Pandemia Covid-19 oznaczała przejście wielu gałęzi gospodarki na pracę zdalną z dnia na dzień. Czy byliśmy do tego gotowi? Nie. Czy udało się? Tak.
Choć z początku zapewnienie komunikacji i dostępu do firmowych danych i aplikacji w wielu organizacjach było sporym wyzwaniem, po krótkim okresie chaosu firmom udało się na nowo ułożyć pracę i działalność.
3 lata to dostatecznie dużo czasu, by usprawnić niedoskonałości wielu niemowlęcego i systemowo wspierać dalsze funkcjonowanie pracowników w ich pracy w trybie co najmniej hybrydowym. Póki co bowiem niewiele organizacji zdecydowało się na pełny powrót do biur.
W najnowszym badaniu „Komunikacja w erze postpandemicznej”, które Computerworld przeprowadził wraz z partnerem, firmą Polkomtel, właścicielem marki Plus, przyglądamy się polskim przedsiębiorstwom, by zobaczyć, jak dziś wygląda ich model pracy i jak zapewniają swoim pracownikom możliwość realizacji swoich zadań. Wnioski z badania są bardzo optymistyczne. Widać inwestycje zarówno w sprzęt, oprogramowanie, jak i sieci. Cieszy fakt, że pracodawcy nie zapominają o bezpieczeństwie, bez którego nie da się dziś świadczyć pracy na odległość.
Organizacje starają się cały czas usprawniać i ułatwiać pracownikom proces komunikacyjny, skupiając się nie tylko na urządzeniach końcowych (aż 80% organizacji zakupiło w ostatnim czasie nowe laptopy z oprogramowaniem do wideorozmów i wideokonferencji dla swoich pracowników), ale też na pełnej dostępności do firmowych aplikacji, na dobrze zabezpieczonych łączach, na podnoszących jakoś i bezpieczeństwo komunikacji sieciach 5G.
Praca zdalna jak i praca hybrydowa nie znikną z krajobrazu biznesowego. Te modele świadczenia usług udowodniły swoją zasadność. A skoro tak, to od inwestycji we właściwe narzędzia i sposoby komunikacji może w przyszłości zależeć pozycja rynkowa organizacji.
Zapraszamy Państwa na e-seminarium „Komunikacja -pracownik- przedsiębiorstwo”, podczas którego wraz z ekspertami z Plusa omówimy wyniki badania redakcyjnego i zbudujemy rzeczywisty obraz przedsiębiorstw wykorzystujących hybrydowy model pracy i komunikacji.