Computerworld.pl
Konferencje
Badania redakcyjne
Tematy
Agile
AI (Artificial Intelligence)
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
SDN
Sieci
Smart City
Sprzęt B2B
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Badanie AudIT
Biblioteka IT
TOP200
Strefy tematyczne
Efektywna praca hybrydowa
Sieci w logistyce
Raportowanie ESG - wszystko, co trzeba wiedzieć
Atman 30 lat Internetu komercyjnego
×
Szukaj
Konferencje
Wiadomości
CIO Executive
Podcasty
Badania redakcyjne
Okiem Prezesa
Wywiady
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Praca w IT
Tematy
Agile
AI (Artificial Intelligence)
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
SDN
Sieci
Smart City
Sprzęt B2B
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Strefy tematyczne
Efektywna praca hybrydowa
Sieci w logistyce
Raportowanie ESG - wszystko, co trzeba wiedzieć
Atman 30 lat Internetu komercyjnego
TOP200
Kiosk
Archiwum
Newslettery
Strona główna
Temat
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
Temat: Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
Prepaid: wpłacisz to stracisz?
Magdalena Górak
Gdy przez telefon komórkowy nie możemy już nawet odbierać połączeń przychodzących, z zasady tracimy niewykorzystane fundusze. W przypadku operatorów telefonii komórkowej jest jednak sposób na ich odzyskanie. W przypadku Tlenofonu środki przepadają. Zgodnie z prawem? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta twierdzi, że tak, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich uważa że nie.
"Przeczytajcie mi moje prawa!"
Ludwik Krakowiak
Naruszenie praw konsumenckich może dotknąć każdego. Jak wynika z danych przytoczonych przez Federację Konsumentów, kategoria komputerów i sprzętu RTV zajęła w 2004 r. trzecie miejsce w rankingu najczęściej reklamowanych przez klientów towarów. W minionym roku Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie udzielił porad konsumenckich ponad 12,6 tys. osób, a kluby samej Federacji Konsumentów - ponad 120 tys. "Skargi konsumentów dotyczą z reguły wadliwości sprzętu bądź poszczególnych jego części/podzespołów, sprzedaży produktów (zwłaszcza części komputerowych) 'starych' pod względem technologicznym i niedostarczania instrukcji w języku polskim" - mówi Łukasz Wroński z Departamentu Polityki Konsumenckiej UOKiK. W poniższym artykule radzimy, jak konsumenci powinni zadbać o swoje prawa, podajemy też odnośniki do stron stowarzyszeń ochrony praw konsumenckich i najważniejsze akty prawne z tego zakresu.
Reklama zamknie się za 15 sekund. Przejdź do serwisu »