Ukryte zarządzanie (Windows XP)

Menu kontekstowe związane z ikoną Mój komputer zawiera opcję Zarządzaj. Jeśli jednak chcesz, możesz usunąć ją z menu kontekstowego – w pewnych wypadkach taka modyfikacja może być wskazana. Jak to zrobić?

Najpierw zapisz kopię bezpieczeństwa plików Rejestru. Następnie uruchom Edytor rejestru (za pomocą polecenia regedit w Start|Uruchom), po czym odszukaj w Rejestrze klucz HKEY_CURRENT_USER|Software|Microsoft|Windows|

CurrentVersion|Policies|Explorer. Utwórz w tym miejscu nową wartość DWORD o nazwie NoManageMyComputerVerb i ustaw ją na 1. Aby wprowadzić zmiany w życie, musisz nie tylko zamknąć Edytor rejestru, ale także wylogować się i zalogować ponownie lub zrestartować komputer. Uwaga: opcje zarządzania pozostaną dostępne – można je będzie przywołać uruchamiając w Start|Uruchom polecenie compmgmt.msc.

Zobacz również:

  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI
  • Nearby Sharing od Google - wygodny sposób na przesyłanie plików
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200