OS dla bazy danych

Pytanie: NetWare jest często określany jako idealny system dla platformy x86 do celów udostępniania plików i drukarek. Czy istnieje podobny OS, który jest idealnym rozwiązaniem do dedykowanego serwera baz danych w przypadku konkretnej architektury?

Pytanie: NetWare jest często określany jako idealny system dla platformy x86 do celów udostępniania plików i drukarek. Czy istnieje podobny OS, który jest idealnym rozwiązaniem do dedykowanego serwera baz danych w przypadku konkretnej architektury?

Odpowiedź: Nie jest to łatwe pytanie. W rzeczywistości trzeba dokonać dwóch wyborów. Pierwszy to system operacyjny, na którym serwer baz danych będzie pracował. Drugi to wybór . Po pierwsze, wybierzmy silnik bazy danych, którego użyjemy. Jeżeli zdecydujemy się już na konkretny wybór, dobierzemy system operacyjny. W konkretnej implementacji łatwiej jest dobrać silnik bazy danych na początku, niż wybrać platformę, dla której będziemy poszukiwali odpowiedniej bazy danych.

Gdy wybierzemy najlepsze rozwiązanie w postaci bazy danych i systemu operacyjnego, warto rozpocząć poszukiwania najlepszego sprzętu do tej pracy. Niektóre bazy danych wymagają określonej konfiguracji, o czym mówi lista kompatybilnego sprzętu od producentów, na którym oprogramowanie było testowane. Zazwyczaj w specyfikacji jest dokładnie określona wersja BIOS na kontrolerze RAID, której potrzebujemy. Innym ważnym pytaniem o sprzęt jest typ napędów, jakie są wymagane - RAID 1, RAID 5 itp. Ma to duży wpływ na wydajność serwera baz danych.

Gdy już zdecydujemy się na system operacyjny, silnik bazy danych oraz sprzęt, pozostaje konieczność zastanowienia się nad ilością pamięci operacyjnej. W rzeczywistości nigdy nie będziemy mieli wystarczającej ilości pamięci w serwerze. Więcej pamięci oznacza szybsze odpowiedzi na zapytania przychodzące z sieci.

Niezwykle istotne jest także utrzymywanie systemu operacyjnego i bazy danych w aktualnych wersjach. Przykładowo, Oracle wymaga przed zgłoszeniem problemów, aby serwer posiadał wszystkie uaktualnienia Windows przed wezwaniem wsparcia technicznego do problemu z bazą.